RECLAMA REGALA
Europeana prin educatie si prin mentalitate, Regina Maria nu si-a ascuns niciodata preocuparea pentru vestimentatie si slabiciunea pentru bijuterii si parfumuri.
LORETA POPA
Crinii au fost florile preferate ale Reginei Maria, mireasma lor delicata fiind nota de mijloc a parfumului Houbigant
|
Din dorinta de a fi cat mai placuta si de a-i impresiona pe cei cu care venea in contact, Regina Maria era foarte interesata de aspectul ei. Toaletele achizitionate la Casa Patou din Paris trebuia sa-i puna in valoare distinctia si frumusetea, sa impresioneze prin fast si stralucire.
STATUT. Regina stia ca un ten frumos insemna o femeie frumoasa. Pretutindeni, femei frumoase fac reclama produselor pe care le folosesc pentru a-si mentine acest statut. Pretutindeni, femei celebre imprumuta numele si personalitatea lor unor creme, bijuterii si parfumuri. In perioada interbelica, Regina Maria a facut si ea reclama unui parfum pe care il utiliza de cand era la Curtea Regala britanica: Houbigant. Parfumurile Houbigant au fost create de Jean Francois Houbigant, in 1775, fiind printre cele mai vechi case de parfumuri din lume. Casa lui Houbigant a vandut apa de toaleta, pudre, creme si manusi parfumate Reginei Maria Antoaneta, parfumuri lui Napoleon si a aprovizionat-o pe Regina Victoria a Marii Britanii, dar si pe tarul Nicolae al Rusiei. De aici pana la descendenta familiei De Saxa Coburg Gotta, Regina Maria a Romaniei, nu a fost decat un pas. Potiunile bine mirositoare si parfumurile lui Houbigant nu puteau sa lipseasca acesteia, nepoata Reginei Victoria fiind si verisoara tarului Nicolae. Notele de varf ale parfumurilor lui Houbigant erau Bergamota, Lamaia, cele de mijloc Trandafirul, Iasomia, Tuberoza, Crinii (despre care toata lumea stie ca erau florile preferate ale Reginei Maria), Ylang-Ylang, Garoafe, Heliotrope, Orhideea, iar cele finale Santalul, Ambra, Moscul.
EVADARE. Simplul gest al parfumarii contine cheia spre sentimentul de libertate deplina, spre evadarea din realitate. Creatorii de parfumuri au inceput, din secolul al XIX-lea, sa creeze miraculoasa licoare in functie de zile, de anotimpuri, si mai ales de oameni. Sticlutele de parfum devin creatii de cristal cu ornamente elaborate, exemplu fiind Rene Lalique, care a fost solicitat de multi creatori pentru designul sticlutelor, printre cei mai importanti numarandu-se Francois Coty, Houbigant, Roger et Gallet, DâOrsay. Femeile care nu isi puteau permite sa-si comande hainele la case de moda celebre puteau strange totusi bani pentru mostra unui parfum bun. Desi considerate articole de lux, apanaj al celor bogati, parfumurile au capatat notorietate datorita reclamei pe care femei frumoase, celebre si invidiate o faceau acestora. Lucru absolut firesc astazi, publicitatea pe care Regina o facea celebrului parfum in acea perioada impresiona sexul frumos, care visa la eleganta, farmecul, discretia si nonsalanta suveranei. Toate femeile, in adancul sufletului lor, isi doresc sa fie regine macar o zi.
|
RELATIA CU ZIARISTII
Vizita Reginei Maria peste Ocean, in toamna lui 1926, producea senzatie. Insa Regina a fost deranjata si chiar speriata de indiscretia ziaristilor, care voiau sa afle totul: viata intima, intrigi, scandaluri. "Aici nimic nu ramane confidential si presa pune stapanire pe orice curent, favorabil sau ostil, si il foloseste pentru sau impotriva ta, in conformitate cu dispozitia lor."
Citește pe Antena3.ro Iata reclama la Crema Pondâs, din 1930, folosita si de Regina Maria. "Pentru curatarea tenului de pudra, fard si praf si mentinerea pielii catifelate si fragede, se aplica pe obraz, inainte de culcare, Pondâs Cream. Masati usor de jos in sus. Asteptati pana cand uleiurile fine patrund adanc in pori. Stergeti usor orice urma de crema si cu aceasta praful si murdaria. Daca aveti tenul uscat, dupa aceasta operatie aplicati din nou putina crema pentru noapte." PRODUSE ACCESIBILE Produsele de sinteza, aparute nu de mult, au deschis calea fabricarii la scara larga a unor parfumuri accesibile si celor mai putin inzestrati financiar. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, casele de moda au realizat ca prestigiul si notorietatea lor vor creste pe piata daca vor crea si parfumuri legate de numele lor, industria de profil cunoscand o dezvoltare rapida si temeinica. |