ALEGEREA
Parfumarea nu se face dupa o reteta anume, dar nu strica sa tii cont de niste reguli. Daca nu le respecti, poti ajunge sa-i deranjezi pe cei din jur cu vreo combinatie neinspirata. Sau pur si simplu nu te mai simti bine in propria piele.
CARMEN PLESA
|
Femeile. Ce-am putea spune? Cine le-a facut? Dumnezeu trebuie sa fi fost un geniu. Parul. Parul acesta al lor e tot ce stii. Ti-ai ingropat vreodata nasul intr-un munte de bucle si ti-ai dorit sa adormi pentru vecie? Sau buzele. Si cand ti le-au atins pe ale tale a fost ca prima inghititura de vin dupa ce ai traversat un desert. Sanii. Hoo-hah! Mai mari, mai mici. Sfarcuri care se holbeaza la tine, ca niste luminite secrete de cautare. Mmmm, picioarele. Nu ma intereseaza daca sunt coloane grecesti sau Steinway la mana a doua, dar ce e intre ele... pasaport catre paradis
Frank Slade "Parfum de femeie", de Arpino Giovanni |
"Aplicati parfumul pe toate zonele unde riscati sa fiti sarutata", sfatuia Coco Chanel
|
ALEGEREA. Pleaca dimineata sa-ti alegi parfumul. In zori, simtul mirosului este mai ascutit. Bineinteles, nu trebuie sa fii racita. Nu te parfuma inainte, pentru ca amestecul de nunate te va pacali, si a doua zi vei fi poate dezamagita de alegerea facuta. Nu cumpara un parfum doar pentru ca ti-a placut cum miroase pe o alta persoana s-ar putea sa ai surprize neplacute. Un parfum de calitate are o persistenta mare, miros bogat si profund, dar mai ales miroase diferit de la o persoana la alta. "Diferenta e data de tipul de ten, de aciditate. Tenul uscat nu tine parfumul, el nu este bine hidratat si nu-l capteaza. In schimb, tenul gras contribuie la tenacitatea parfumului. Aciditatea influenteaza foarte mult tipul de miros, pana la situatia ca el sa devina dezagreabil" - Octavian Coifan, "1000 de parfumuri".
Evita sa alegi un parfum pentru ca e la moda, pentru ca-ti place ambalajul lui sau te-a dat gata fata care-i face reclama. Pielea ta e cea care trebuie sa-si spuna cuvantul.
Incercati cel mult trei parfumuri. De la acest nivel, va interveni bruiajul olfactiv si nasul se va insela.
Citește pe Antena3.ro
O mare grija sa impune si la celelalte "accesoriii" cu care asortam parfumul. Un deodorant citric nu va fi folosit cu un parfum dulceag, asa cum un deodorant floral nu se impaca cu un parfum verde.
SFATURI. E ideal ca un parfum sa fie folosit in primele sase luni de la deschiderea lui. Dupa aceasta perioada, mirosul s-ar putea sa se schimbe usor, din cauza contactului cu aerul. Flaconul trebuie pastrat intr-un loc ferit de lumina, caldura, umiditate sau variatii de temperatura.
Daca aveti senzatia ca parfumul pe care-l folositi de ceva timp nu mai persista, s-ar putea sa suferiti de o forma de anosmie. Adica v-ati obisnuit atat de mult cu mirosul lui, incat nu-l mai percepeti. Intrebati-i pe cei din jur daca va simt parfumul - e cel mai bun test. Pentru a va restabili mirosul, incercati, pentru o perioada, un nou parfum.
La o intalnire de afaceri, veti face apel la note rafinate, distinse, note chypre si florale discrete, dar cu caracter, sugerand feminitatea fara a fi provocante, note deosebite, dar nu lascive, incitante, ci sugerand stil si eleganta. Veti merge la sigur, spune Octavian Coifan, cu Dune (Dior), Coco si Chanel No5, Shalimar Eau l...g"re (Guerlain), Ysatis (Givenchy).
Pentru sport, activitati in aer liber, week-end, notele trebuie sa fie verzi, proaspete, luminoase, citrice, racoroase, revigorante, tonice, parfumuri masculine, iarba, aer, natura. Puteti alege Happy si Simply (Clinique), CoolWater (Davidoff), gama Aqua Allegoria (Guerlain), Vent vert (Balmain), O Oui (Lancôme), Acqua di Parma, Eau Parfum...e au th... vert (Bvlgari), Eau Torride (Givenchy).
Receptii mondene merg cu notele calde, ambrate sau chypre dulci sau dulcegi, sofisticate, senzuale si rafinate, evocand mister si erotism, atractie si provocare, note incitante puternice, animalice, chiar afrodiziace gen mosc sau ambra. Specialistul recomanda Shalimar si lâInstant (Guerlain), Gucci Eau de Parfum, Attraction (Lancôme), DiorAddict, Omnia (Bvlgari), Must de Cartier.
Un adevarat mijloc de seductie
Notele de iasomie, narcise, tuberoze ii innebunesc pe barbati
|
Iasomia, narcisele, tuberozele, ylang-ylangul, gardenia au in comun o nota alba care sugereaza virginitatea si o mireasma ce insinueaza animalitatea. Intre aceste flori, foarte carnale, cu petale cremoase, parfum obsedant tulburator pana la ameteala, doar tuberoza domneste ca stapana unica si atotputernica, in parfumurile soliflore si in notele de mijloc. Frumoasa si zgomotoasa (Blonde Versace), exaltata (Passion de Goutal), majora in versiune sofisticata (Chlo... Lagerfeld), cu eleganta (Gio de Armani) sau buchet nocturn, gradina ideala pentru Eau du Soir de Sisley.
Ca sa dea gata o femeie, barbatii trebuie sa apeleze la notele proaspete de iarba, frunze, ferigi, notele lemnoase si cele marine. Lipsa totala a notelor dulci, iata secretele unui parfum masculin seducator prin virilitate. Dintre cele mai de succes creatii cu "efect" garantat, specialistul aminteste: Eau Sauvage (Dior), Azzaro pour Homme, Acqua di Gio (Armani), Bvlgari pour homme.
Premiile FiFi - Oscar-urile in varianta parfumata
In 2003, Chanel Chance a castigat Premiul FiFi la categoria cel mai bun parfum de lux
|
storia "FiFi" incepe in 1949, cand cei sase lideri mondiali ai industriei cosmetice (Chanel, Coty, Elizabeth Arden, Guerlain, Helena Rubinstein si Parfums Weil) fondeaza la New York viitoarea American Fragrance Foundation. La inceput, FiFi Awards au avut doar sapte categorii, dar au ajuns in 2004 la peste 20, diferentiate pentru parfumurile feminine si masculine: cel mai bun parfum de lux, cel mai bun parfum de masa, cel mai bun parfum nisa, cel mai bun ambalaj, cea mai buna reclama, cea mai buna linie de ingrijire personala, cea mai buna inovatie marketing, cea mai buna inovatie tehnologica, cel mai bun specialist al anului etc.
|
COTY A ARUNCAT PARFUMUL LA LUVRU
La inceputul secolului trecut si inainte sa devina celebru, Coty a creat un parfum extraordinar pe baza de trandafir (recreat in editie speciala in 2004), numit La Rose Jacqueminot. Pentru ca nu avea bani sa il promoveze si pentru ca cei de la magazinul universal de la Luvru (azi nu mai exista) nu au acceptat produsul, a aruncat un flacon imens in centrul spatiului. Mirosul care s-a raspandit a adunat toate femeile care imediat au dorit sa stie cine este producatorul minunatei esente. Asa a inceput istoria succesului lui Coty. DEMONSTRATII CONTRA "OPIUM" IN SUA In 1977, parfumul Opium, creat de YSL, urma sa fie lansat si in America.Dar rumorile legate de numele acestui parfum au determinat adevarate demonstratii de strada la New York contra drogurilor si contra lui Yves Saint Laurent. Si, desigur, parfumul scandal si-a avut lansarea cuvenita si a urcat vertiginos in vanzari. ENCICLOPEDIE PENTRU PASIONATI Pentru cei fascinati de lumea aromelor, editura Curtea veche a pregatit "Parfumul mica Enciclopedie" (foto) de Ovidiu Sever Coifan. Volumul este o calatorie prin lumea parfumurilor, de la materia prima la fabricatie, la retete, istorie, marketing, plus un dictionar al parfumurilor celor mai cunoscute. |
pagini realizate de arhitectul OCTAVIAN COIFAN