A FOST ODATA
CLAUDIA CURICI
Parfumeur, gravura de N. de Lamersin - Franta, secolul XVII reprezentand meseria de parfumier
|
Mai tarziu, scopurilor religioase li s-au adaugat si cele senzuale, femeile egiptene folosind cremele parfumate inainte de a face dragoste. Folosirea parfumului s-a raspandit apoi in Grecia, Roma si in lumea islamica. O data insa cu raspandirea Crestinismului si caderea Imperiului Roman, evolutia parfumului cunoaste un declin important, ce se remediaza abia in secolul al XII-lea, o data cu dezvoltarea comertului.
In secolul al XVII-lea, parfumul intra intr-o perioada de imens succes. Sunt la moda manusile parfumate. Se infiinteaza chiar, in 1656, asociatia producatorilor de manusi si parfumuri. La curtea lui Louis al XV-lea, numita si curtea parfumata, se aplicau zilnic parfumuri si creme nu numai pe piele, dar si pe haine, evantaie sau mobila.
Citește pe Antena3.ro
|
1000 i.Hr.
Din Egipt provine cea mai veche datare a folosirii sticlelor de parfum.
Gloria orasului Grasse intr-ale parfumeriei este devansata, Parisul devenind centrul mondial al parfumului. 1921 Gabrielle Chanel lanseaza propria marca de parfumuri, creata de Ernest Beaux, Chanel No. 5. |
Cel mai scump parfum al tuturor timpurilor
Flaconul original din anii Ă´30 | Flaconul de cristal baccarat poleit cu aur fin |
Esenta formei
Forma pe care o imbraca o mireasma a fost dintotdeauna o preocupare.
Intrebarea este: castiga sau pierde in mister parfumul datorita unei atentii mult prea mari acordate formei?
Din pacate, in alegerea unui parfum, marca/identitatea vizuala reprezinta peste 70%. Anual apar peste 300 de noi parfumuri. Consumatorul este foarte dezorientat in acest sens si mai ales in fata largii optiuni dintr-o parfumerie. De aceea, el trebuie mai intai sa aiba un contact fizic cu parfumul de pe raft, sa aleaga cele 5-6 pe care le va si mirosi. Dintre acestea se opereaza in final alegerea ultima. Practic, daca esenta ar conta, ar insemna ca un cumparator sa poata avea contact direct cu aproape toate parfumurile de pe raft, dar mai ales un contact repetat. Acest fapt este insa imposibil, si in fata marcilor (si a razboiului dintre ele) clientul este asemenea unei insecte in fata unor plante carnivore. Este vanat. Este mare pacat, pentru ca exista foarte multe bijuterii olfactive, mici capodopere inmiresmate care sunt practic necunoscute marelui public. De aceea, poate si arta parfumului este un domeniu elitist. Ne-a raspuns domnul Octavian Sever Coifan, autorul cartii 1000 de parfumuri.
Jicky (1889) si alte parfumuri le veti gasi in cartea Parfumul. |