Primul Centru de Informare şi Consiliere pentru Pacienţi si Aparţinători - InfoCons dintr-un spital de stat din România a fost inaugurat, ieri, la Institutul Clinic Fundeni din Capitală. Eventualele conflicte dintre pacienţi şi medici sau spital vor putea fi mediate prin intermediul acestui centru, fără a se mai ajunge în instanţă.
Proiectul realizat de către Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor (ANPCPPS) din România - InfoCons împreună cu Institutul Fundeni are scopul de a informa şi de a acorda gratuit consiliere juridică și psihologică pentru pacienți și aparținătorii acestora, în cadrul campaniei „Și eu sunt pacient european și am drepturi”, şi reprezintă o aliniere la legislaţia europeană privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi furnizorii de servicii - aplicată, de această dată, în domeniul medical. Altfel spus, se doreşte o soluţionare amiabilă a potenţialelor acuzaţii şi conflicte dintre pacienţi ori familiile acestora şi medic sau spital, astfel încât să nu se mai ajungă în instanţă.
„Tot ceea ce ţine de drepturile cetăţeanului în calitatea sa de consumator, dar mai ales de pacient, toate informaţiile i se pun la dispoziţie, iar dacă îi sunt încălcate drepturile, poate să facă o plângere”, a declarat preşedintele ANPCPPS, Sorin Mierlea, pentru Jurnalul Naţional.