x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Medicul de familie Pacienţii, plimbaţi cu cardul

Pacienţii, plimbaţi cu cardul

de Dan Radu    |    23 Iul 2015   •   00:22
Pacienţii, plimbaţi cu cardul

Cele mai frecvente defecţiuni ale cardului naţional de sănătate pot fi remediate printr-un telefon dat de medicii de familie către casele de sănătate. Mulţi preferă, însă, să trimită pacientul să şi le rezolve singur.

Cele mai dese probleme întâlnite la cardurile de sănătate sunt „Eroare 15” – card blocat şi „Eroare 5” – card invalid. Aceste defecţiuni pot fi remediate printr- un update de soft sau prin schimbarea codului PIN. Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) a pus la dispoziție un număr de telefon la care medicii de familie pot suna pentru a primi instrucţiuni pentru remedierea erorilor. De multe ori, însă, medicii preferă să nu se complice, trimiţând pacienţii la casele de sănătate de care aparţin pentru a-şi rezolva singuri problema. De la 1 mai, CASMB a fost nevoită să înfiinţeze ghişee speciale, care să preia cetăţenii care se prezintă cu cardul defect. „Este aglomeraţie la ghişee încă de la intrarea în vigoare a cardului. Noi am pus la dispoziţia medicilor un număr de telefon pentru suport tehnic, însă este decizia lor dacă îl folosesc sau nu”, spune purtătorul de cuvânt al CASMB, Cristina Călinoiu.
„E la latitudinea medicului dacă rezolvă el însuşi problema sau nu. Colegii noştri de la IT spun că procedura de deblocare se poate face în două minute, însă paşii necesari, pentru o doamnă doctor mai în vârstă, pot părea prea tehnici”, a adăugat reprezentantul CASMB.

Deblocarea unui card se poate face in nouă paşi, care includ pornirea calculatorului, introducerea cardului in cititor şi tastarea de patru ori a PIN-ului.
 

×