Însă specialiștii sunt de părere că trebuie evitată folosirea conținutului media pentru a-i liniști pe copii. Interacțiunea umană ar trebui să devină mult mai importantă pentru dezvoltarea lor.
Cât de periculoase sunt ecranele pentru copii
Academia Americană de Pediatrie recomandă neexpunerea la ecrane a copiilor sub 18 luni. Totodată, OMS avertizează ca cei mici să nu stea în fața ecranelor înainte de vârsta de 2 ani. Pentru copiii care au între 2 - 5 ani se recomandă maxim o oră de expunere la ecrane.
Ecranele pot provoca probleme de vedere copilului. Poți alege astfel activități potrivite în funcție de vârsta celui mici. Jocurile interactive, de exemplu, pot avea beneficii asupra abilităților copilului. Timpul pe ecran poate fi, de asemenea, o sursă de conexiune, în special în comunitățile de jocuri.
Motivul pentru care ecranele sunt atât de atractive este că activează anumite „circuite”. Însă copiii pot să devină dependenți.
Limite de timp pe ecran pentru copii
Numărarea minutelor nu este cea mai bună modalitate de a ține copiii sub control.
De exemplu, dîn cazul în care compun o melodie, timpul petrecut pe ecan este bun pentru dezvoltarea creativității copilului, însă petrecerea timpului pe rețelele social media este dăunătoare. Sunt țări unde este interzis accesul pe platformele de socializare pentru copiii sub 12 sau 14 ani.
În mod cert, părinții ar trebui să verifice mereu ce face copilul în online dar și cum se simte. Acest lucru poate însemna stabilirea unor limite de timp pentru aplicații.
Efectele vizionării clipurilor asupra copiilor
Specialiștii recomandă să îi oferi copilului activități în lumea reală.
În schimb, expunerea mult timp a copiilo la ecrane ar putea crea probleme legate de dezvooltarea limbajului. Studiile arată că timpul mai mare petrecut în fața ecranelor este asociat cu un vocabular mai slab la copiii mici, cu vârste între 2 și 4 ani.
Cercetătorii cred că principala problemă a timpului pe ecran la această vârstă este faptul că micuții pierd momentele interactive din viața reală, în care limbajul se poate dezvolta.
Cât de bune sunt aplicațiile educaționale
Posibilitățile educaționale ale tehnologiei sunt limitate. Elevii pot folosi instrumente din mediul online pentru a vizita muzee sau a-și dezvoltat abilități noi. Însă postările acestea sunt limitate și nu pot fi comparate cu interacțiunea reală.
O experiență educațională reală necesită îndrumări de la un adult bine pregătit și receptiv. Doar pentru că o aplicație educațională este deschisă, nu înseamnă că cei mici învață ceva, notează deparinti.ro.