Direcţiile de sănătate publică vor fi obligate, de la 1 iulie, să raporteze lunar Ministerului Sănătăţii situaţia sesizărilor primite privind cazurile de malpraxis şi modul de soluţionare al acestora. Potrivit ministerului sănătăţii, obligaţia va aparţine comisiilor de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis de la nivelul direcţiilor de sănătate publică.
Guvernul a aprobat, la sfârşitul lunii mai, proiectul de modificare a legii 95/2006 privind reforma în sistemul sanitar, conform căruia prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale direcţiilor de sănătate publică se vor putea rezolva pe cale administrativă, prin înţelegere între victima actului de malpraxis (sau a aparţinătorilor acesteia) şi furnizorul de servicii medicale. De asemenea, se va putea realiza medierea dintre pacient şi furnizorul de servicii medicale de către mediatori specializaţi, la fel cu tendinţele europene. Tot atunci s-a decis ca reprezentanţii comisiei să stabilească circumstanţele, cauzele, natura şi întinderea prejudiciilor pacienţilor, nu numai dacă în cauză a fost sau nu o situaţie de malpraxis, aşa cum se întâmplă în prezent.