x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce au mai făcut românii pe afară

0
Autor: Eliza Dumitrescu 12 Ian 2008 - 00:00
Ce au mai făcut românii pe afară

Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul în care agenţiile de publicitate şi de PR româneşti au făcut paşi importanţi în sensul acumulării unor premii cu greutate în industria mondială.

Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul în care agenţiile de publicitate şi de PR româneşti au făcut paşi importanţi în sensul acumulării unor premii cu greutate în industria mondială.

 


Cea mai importantă performanţă a fost înregistrată la Festivalul de la Cannes, unde GMP a câştigat un Leu de Bronz, unul dintre primii luaţi vreodată de o agenţie de publicitate românească. Un alt festival reper pentru creativitatea locală, Golden Drum, a premiat McCann Ericksson pentru al doilea an consecutiv, cu titlul de Agenţia Anului. Între aceste două repere cu greutate, valoarea lucrărilor executate de români a fost recunoscută prin numeroase alte distincţii. O surpriză frumoasă, a fost tot la Cannes unde agenţia Webstyler a fost premiată pentru campania “Alo…322? Vreau preşedintele înapoi!” pentru ca după câteva luni, aceeaşi campanie să ia la Golden Drum un trofeu de argint.

Mai puţin mediatizat, demersul de branding îşi are şi el premiile lui. La ReBrand 100, două agenţii româneşti de specialitate s-au alăturat aleşilor ce au plecat cu premii de la singurul festival internaţional ce evaluează din punct de vedere al eficienţei, procesele de rebranding din toată lumea. Grapefruit şi Brandient eu câştigat fiecare câte două premii în cadrul festivalului.

PR-ul a adus şi el distincţii României. IPRA (International Association of Public Relations), competiţie comparabilă în industria de PR cu premiile Oscar, a desemnat printre câştigători, echipa de relaţii publice a agenţiei Tempo. Campania câştigătoare a agenţiei Tempo este “Cu drag, pentru tine” şi a fost concepută pentru lansarea “Laptelui Proaspăt de la Danone”.

Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, a câştigat premiul Best Campaign în South-East Europe în cadrul primei ediţii a European Excellence Awards pentru campania de PR a ING Fond de Pensii în România. Mai mult de 600 de campanii au intrat în competiţie cu această ocazie.

La acelaşi festival, proaspăta agenţie de PR a GMP ( lansată ca şi companie în vara lui 2007), a fost aleasă "Newcomer agency of the year", după o competiţie în care a avut drept concurenţi agenţii europene şi reţele de PR: CitySavvy (Amsterdam & Londra), Man Bites Dog (Brighton, Marea Britanie), Trimedia Harrison Cowley (Londra şi şase orase din Marea Britanie) şi BondPR (Londra, Paris, Munchen, Roma, Madrid, Amsterdam, Bruxelles, Stockholm, Praga).

Privind proiectele de media, surprizele au început la Cannes, prin Leul de Argint câştigat de Starcom pentru campania “1 din 8 femei”, primul Leu, câştigat, cronologic vorbind de România ( la 19 iunie).

Cele trei proiecte de media inovativă înscrise de Media Direction la Eurobest au fost toate nominalizate, desi nu luat premii.

Ideile de marketing viral, made in Romania au avut şi ele valoare afară. O dovedeşte un Silver Echo câştigat de echipa Proximity la Festivalul DMA Echo Awards. Lucrarea premiată, “Minor Report”, reprezintă un proiect de Direct Mail inovativ, realizat de Proximity anul trecut pentru organizaţia Salvaţi Copiii, în cadrul Festivalului Brazilor de Crăciun.

Acestea sunt doar câteva dintre trofeele obţinute de creativitatea românească în 2007. Abordate echilibrat, premiile, internaţionale sau nu, pot fi un element de motivare a echipelor şi un motor pentru autodepăşire. Ceea ce aduc pentru imaginea României astfel de reuşite este ceva de la sine înţeles.

Cum vede McCann ?

“ Două evenimente au contat anul trecut pentru creativitatea românească. Primul a fost Festivalul de la Cannes, al doilea cel de la Portoroz. Golden Drum este important pentru ca acolo s-a mutat lupta creativă dintre agenţiile românesti. Cannes-ul pentru că devenise o obsesie pentru publicitarii români, care până astă vară nu câştigaseră niciodată vreun premiu acolo. Ei bine, în 2007 obsesia a fost rezolvată prin câştigarea primului Bronz la Cannes de către o agenţie românească, iar la Golden Drum lupta s-a tranşat în favoarea McCann care a câştigat pentru a doua oară consecutiv titlul de Agenţia Anului, iar România a arătat că domină creativ regiunea Noii Europe. Felicitări tuturor premianţilor! Avem un client nou, Heineken România, şi vrem să onorăm încrederea pe care ne-a arătat-o făcând o campanie pe măsură. Apoi ne propunem să facem o re-eficientizare a procedurilor agenţiei şi o consolidare a McCann WorldGroup. În rest, nu avem obsesii.” - Adrian Boţan CEE Creative Director McCann Erickson

Bilanţ în agenţia cu Lei

“Pentru GMP Advertising a fost un an de construcţie. Parte din rezultate deja se văd prin ceea ce facem pentru clienţii noştri. Cele mai importante reuşite sunt legate de consolidarea poziţiei de lider de piaţa a berii Timişoreana dar şi lansarea în România a brandului Millennium Bank în luna octombrie, urmată de Millennium Christmas Tree în Decembrie. Anul ăsta, GMP a aniversat 7 ani cu primul Leu de la Cannes adus României de o agenţie de creaţie. Pe lângă asta, GMP a făcut o figură bună la ambele festivaluri naţionale (Effie şi Ad'Or) unde a fost pe locul 2. Un an bun care confirmă trendul pe care se află GMP. Evident e loc şi de mai bine ”. - Felix Tătaru, General Manager GMP - 691

 

Anul promisiunilor confirmate

“2007 a fost anul în care am devenit agenţie de PR, am fost aleşi Tânăra agenţie europeană a anului, ne-am crescut echipa cu 5 noi oameni, am câştigat mai mult de 10 clienţi noi şi am făcut peste 30 de campanii memorabile. Am câştigat premii la toate competiţiile în care ne-am înscris, ba chiar şi în cele în care nu ne-am înscris (Romanian PR Awards, unde s-a înscris clientul direct). Ne-am crescut cifra de afaceri cu peste 30 % faţă de anul anterior. Am devenit membri ai Clubului Companiilor de Relaţii Publice. Am muncit mult, dar a meritat. Pentru GMP PR, 2007 a fost un an excelent”. - Ioana Mănoiu, Manager Partner GMP PR - 631

Citeşte mai multe despre:   anul,   pagina de suflete,   căştigat

 



Mai multe titluri din categorie

Totul despre acnee: cauze, simptome, tipuri, diagnostic, prevenție, tratament

Totul despre acnee: cauze, simptome, tipuri, diagnostic, prevenție, tratament
Pentru foarte multe persoane, adolescența înseamnă acnee distinctivă pe față și, deoseori și pe piept și pe spate. Aceste mici imperfecțiuni ale pielii tind să dispară odată cu înaintarea în vârstă, dar...

Cauze neașteptate ale tulburărilor de dispoziție. Ce poate declanșa depresia

Cauze neașteptate ale tulburărilor de dispoziție. Ce poate declanșa depresia
Anumite afecțiuni fizice ar putea determina apariția unor probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia ori tulburarea bipolară, arată un studiu publicat în JAMA Psychiatry. Astfel, o infecție...

Danemarca donează echipament medical României pentru tratarea pacienţilor cu COVID-19

Danemarca donează echipament medical României pentru tratarea pacienţilor cu COVID-19
Danemarca trimite în România 15 ventilatoare mobile și 8 concentratoare de oxigen pentru tratarea pacienților cu COVID-19. Ambasada Danemarcei în România anunță că decizia privind donarea de echipamente...

România activează Mecanismul de protecție civilă pentru tratarea cu anticorpi monoclonali 40.000 de persoane

România activează Mecanismul de protecție civilă pentru tratarea cu anticorpi monoclonali 40.000 de persoane
Ministerul Sănătății (MS) a solicitat, vineri dimineața, Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU) activarea Mecanismului de protecție civilă al Uniunii Europene pentru asigurarea tratamentului cu...

UPDATE Horea Timiș: Apel la persoanele cu boli cronice. Cine este vinovat de mortalitatea provocată de COVID-19

UPDATE Horea Timiș: Apel la persoanele cu boli cronice. Cine este vinovat de mortalitatea provocată de COVID-19
Pe lângă infecția cu COVID-19, birocrația contribuie și ea la clasarea României pe primul loc la mortalitate în Europa, spune șeful DSP Arad, Horea Timiș. Acesta explică de ce pacienții sunt ținuți în...

A fost descoperită substanţa care ar putea fi responsabilă de creşterea incidenţei cancerului la sân

A fost descoperită substanţa care ar putea fi responsabilă de creşterea incidenţei cancerului la sân
Dezbaterea veche de zeci de ani privind posibilitatea ca deodorantele să ducă la apariţia cancerului la sân a fost reaprinsă în comunitatea ştiinţifică odată cu publicarea a două noi studii. În timp ce...

Mii de flacoane de Remdesivir au ajuns în aproape 100 de spitale

Mii de flacoane de Remdesivir au ajuns în aproape 100 de spitale
Aproape 5.700 de flacoane de Remdesivir au ajuns în 98 de spitale din România, anunță Ministerul Sănătății. Ministerul Sănătății a distribuit o nouă tranșă de Remdesivir în spitalele care au în...

Boala hemoroidală și cele mai bune tratamente

Boala hemoroidală și cele mai bune tratamente
Boala hemoroidală este o afecțiune extrem de răspândită în rândul populației, statisticile arătând că una din trei persoane suferă de hemoroizi la un moment dat în viață. Cunoscută și sub denumirea...

Decizie surpriză în SUA. Un vaccin anti COVID-19 nu a fost autorizat pentru rapel

Decizie surpriză în SUA. Un vaccin anti COVID-19 nu a fost autorizat pentru rapel
Vaccinul anti COVID-19 produs de compania americană Moderna nu a primit aprobarea Administraţiei pentru Medicamente şi Alimente (FDA) pentru administrarea celei de-a treia doze, scrie Reuters. Instituția de...

Iarna sosește curând! Sunteți pregătiți?

Iarna sosește curând! Sunteți pregătiți?
Nu mai este mult timp până când va începe sezonul friguros de iarnă. Părinții tineri și lipsiți de experiență, au nevoie de câteva sfaturi utile, mai mult ca sigur, în ceea ce privește alimentația și...

Rata de confirmare cu tulpini ale virusului SARS-CoV-2 a ajuns la 88%

Rata de confirmare cu tulpini ale virusului SARS-CoV-2 a ajuns la 88%
Rata de confirmare cu tulpini ale virusului SARS-CoV-2 a ajuns la 88%, arată INS. Până în data de 10 octombrie au fost raportate  5209 secvențieri la INSP-CNSCBT. Au fost confirmate 4.604 cazu...

Un nou tratament pentru COVID-19 dezvoltat de AstraZeneca

Un nou tratament pentru COVID-19 dezvoltat de AstraZeneca
Un cocktail experimental de medicamente al companiei AstraZeneca pentru tratamentul infecției cu COVID-19 a reușit să reducă manifestările severe sau decesele la pacienții nespitalizați, în cadrul unui...

Zeci de mii de flacoane de antivirale vor fi distribuite spitalelor pentru tratarea bolnavilor de COVID-19

Zeci de mii de flacoane de antivirale vor fi distribuite spitalelor pentru tratarea bolnavilor de COVID-19
Peste 24.000 de flacoane de Remdesivir vor fi distribuite spitalelor care au solicitat acest medicament pentru pacienții cu forme medii de COVID-19, anunță Ministerul Sănătății. În privința floacoanelor de...

Spitalele de pediatrie, în pericol. În patru prize se bagă aparate pentru 12

Spitalele de pediatrie, în pericol. În patru prize se bagă aparate pentru 12
Spitalele de pediatrie sunt sub presiunea pandemiei și, cu toate că manifestările bolii sunt mai ușoare la copii decât în la adulți, sunt și factori de risc. La o dezbatere organizată de Salvați Copiii, medicul...

Ce fructe conţin cel mai mult zahăr 

Adesea credem că dacă mâncăm fructe înseamnă că mâncăm sănătos şi că nu e nevoie de niciun fel de restricţii. Adevărul este că fructele conţin cantităţi mari de zahăr şi e important să ştim care su...
Serviciul de email marketing furnizat de