Din cauza mesajelor, adesea false, privitor la unele alimente, dependenţii de tv pierd capacitatea de a se hrăni sănătos
Televiziunea are o influenţă negativă în privinţa alegerii alimentelor, demonstrează un studiu publicat în revista medicală Journal of Communication and Health. Noul studiu susţine că telespectatorii, mai ales cei tineri, devin din ce în ce mai incapabili de a identifica alimentele care le sunt bune pentru sănătate din cauza informaţiilor contradictorii lansate de clipurile publicitare. Rezultatul: creşterea consumului de alimente cu conţinut mare de grăsimi şi zahăr în detrimentul alimentelor care ne protejează sănătatea. Cercetătorii de la Universitatea Houstron (SUA) au analizat comportamentul alimentar, corelat cu obiceiurile legat de televizor, a 591 de persoane. Participanţii la studiu au fost rugaţi să răspundă la diferite întrebări privitoare la regulile unei alimentaţii echilibrate. Răspunsurile au indicat faptul că dependenţii de televizor nu ştiu mai nimic despre alimentaţia sănătoasă. Mai mult această categorie de persoane este predispusă la a ronţăi tot timpul ceva, mai ales dintre alimentele ce fac obiectul spoturilor publicitare, care adesea sunt împănate cu informaţii contradictorii, chiar false privitor la substanţele conţinute. “Date fiind mesajele confuze legate de alimentele prezentate în pauzele unor emisiuni, în reclamele din media nu este deloc surprinzător că marii consumatori de televiziune dobândesc comportamente greşite. Pe de o parte, acestor persoane li se spune să bea mai multe băuturi îndulcite, să ronţăie tot felul de alimente, iar pe de altă parte sunt sfătuite să evite aceste produse şi să aibă o alimentaţie diversificată şi echilibrată”, explică Temple Northup, profesor asistent la Universitatea Houston. Consecinţele sunt îngrijorătoare: incidenţa alarmantă a obezităţii la toate categoriile de vârstă şi a bolilor cardiovasculare.