Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Starea de sanatate Combinarea chimioterapiei cu inducerea "sinuciderii genetice" a celulelor ar putea învinge cancerul de prostată

14 Dec 2015   •   15:14
Sursa foto: Dan Marinescu/Intact Images

Rezultatele unui studiu clinic pe termen lung au arătat că prin combinarea chimioterapiei cu un tratament cunoscut sub numele de "terapia sinuciderii genetice" a celulelor pot fi ucise în condiţii de siguranţă şi cu succes celulele tumorale ale cancerului de prostată, conform site-ului techtimes.com care citează un studiu publicat la 12 decembrie în revista ' Journal of Radiation Oncology'.

Aceasta este o tehnică ce implică modificarea genetică a celulelor cancerului de prostată, determinând sistemul imunitar al organismului să le atace. Cercetătorii de la Methodist Hospital Houston au modificat celulele cancerului de prostată folosind o combinaţie de viruşi şi adenoviruşi, mai precis virusul cunoscut ce provocă răceala, pentru a introduce o genă a virusului herpetic în celulele pacienţilor.

Odată ce gena virusului herpetic fost distribuită, a început să producă thymidin kinase, pentru a activa o serie de antivirale împotriva infecţiei herpetice, pacienţilor fiindu-le administrat apoi medicamentul anti-herpes numit valaciclovir.

Combinaţia a atacat ADN-ul herpesului şi producătorul de celulele tumorale s-a autodistrus, motiv pentru care procedura se numeşte "terapie de sinucidere genetică" a celulelor, a explicat Brian Butler, de la Houston Methodist.

Cercetătorii au împărţit 66 de pacienţi cu cancer de prostată în două grupuri. Participanţii la studiu, care a fost realizat între anii 1999 şi 2003, au fost grupaţi în funcţie de severitatea bolii.

Cei cu cazuri mai puţin severe de cancer au fost trataţi cu radioterapie, în timp ce cazurile mai severe au fost tratate atât cu radioterapie, cât şi cu terapie hormonală. Pacienţii din ambele grupuri au urmat terapia de sinucidere genetică a celulelor. Pacienţilor cu cazuri mai puţin severe le-a fost administrată terapie de două ori în cursul perioadei de studiu, iar celor cu cazuri mai severe - de trei ori.

Pacienţii cu cazuri mai puţin severe de cancer au avut o rată de supravieţuire la cinci ani de la tratament de 97 la sută, în timp ce pacienţii cu cazuri mai severe au avut 94 la sută rată de supravieţuire, ceea ce indică că rata de supravieţuire a acestor pacienţi a fost între cinci şi 20 la sută mai bună în comparaţie cu ceea ce se obţine prin procedurile curente de tratament.

Pacienţii care au făcut parte din acest studiu clinic au avut şi o rată mai mică de reapariţie a cancerului la testarea biochimică.

Cercetătorii au declarat ca rezultatele au fost foarte binefăcătoare, dat fiind faptul că unii dintre pacienţii implicaţi în studiu erau deja consideraţi de medicii lor drept cazuri incurabile.

"Combinaţia de imunomodulatoare între terapia genetică 'in situ' şi radioterapie, cu sau fără terapie hormonală, este fezabilă, sigură şi eficientă în tratamentul cancerului de prostată. Eficacitatea acestei abordări combinate s-a datorat probabil îmbunătăţirii citotoxicităţii, răspunsului antitumoral imun şi efectelor inhibitoare", au notat cercetătorii în studiul publicat în 'Journal of Radiation Oncology', citat de techtimes.com.

Subiecte în articol: cancer