x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Sănătatea bate preţul

Sănătatea bate preţul

de Florina Zainescu    |    14 Mai 2008   •   00:00
Sănătatea bate preţul
Sursa foto: Jeff Haynes/

STUDIU ● Consumatorii vor produse bio mai bune
Beneficiile pentru sănătate şi gustul foarte bun sînt principalii factori care îi determină pe oameni să aleagă fructele şi legumele ecologice. Foarte puţini se uită mai întîi la preţ.



STUDIU ● Consumatorii vor produse bio mai bune
Beneficiile pentru sănătate şi gustul foarte bun sînt principalii factori care îi determină pe oameni să aleagă fructele şi legumele ecologice. Foarte puţini se uită mai întîi la preţ.

Fermierii care produc în sistem ecologic trebuie să se preocupe mai degrabă de cultivarea şi dezvoltarea devotamentului consumatorilor decît să se concentreze asupra reducerii costurilor de producţie, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de Kent Business School’s Dunnhumby Academy of Consumer Research. Cercetarea include date din schema club-card a Tesco, care urmăreşte obiceiurile de consum a 12 milioane de gospodării din Marea Britanie.
Studiul a scos la iveală faptul că numai 16% dintre cumpărători se ghidează după preţ atunci cînd îşi procură fructe şi legume ecologice. În schimb, beneficiile pentru sănătate, siguranţa că produsul respectiv nu are chimicale şi gustul sînt factorii-cheie care îi determină pe oameni să devină consumatori bio. Acest rezultat contrazice convingerea împămîntenită în rîndul producătorilor şi retailerilor din branşă că preţul afectează puternic decizia de achiziţie a cumpărătorului.


CALITATE. Andrew Fearne, director la Centrul de Cercetare pentru Lanţul de Aprovizionare (Centre for Supply Chain Research), citat de publicaţia britanică FarmersWeekly, declară că, în acest context, producătorii ecologici ar trebui să investească mai mult timp şi bani dezvoltînd produse mai gustoase, decît să caute soluţii de reducere a costurilor de producţie şi, implicit, a preţului de comercializare. "Aceşti producători nu-şi înţeleg încă suficient de bine clienţii. Oamenii nu mai vor lucruri ieftine. Obiceiurile de cumpărare s-au schimbat şi trebuie să recunoaştem acest lucru. Totul ţine acum de beneficiile produsului pentru sănătate şi de gust", a spus Fearne. El a adăugat că, pentru a avea succes, producătorii trebuie să-i ajute pe oameni să înţeleagă de ce trebuie să plătească mai mult, de ce sînt mai bune produsele ecologice, nu să facă rabat de la calitate pentru a reduce preţul.


Cea mai bună dovadă

Volumul vînzărilor de fructe şi legume organice a crescut cu 18% în Marea Britanie în ultimul an, pînă la 6% din vînzările totale de profil, potrivit Prof Fearne. Însă din totalul clienţilor bio, numai 62% au cumpărat în mod repetat legume şi 56%, fructe. Restul a revenit la produsele convenţionale. În condiţiile în care alimentele bio s-au ieftinit în Marea Britanie, procentul destul de mic al bio-fidelilor este surprinzător. Concluzia celor de la Prof Fearne: reducerea preţului nu îi ajută pe producători să vîndă mai mult, dacă nu-şi îndeplinesc promisiunea de a oferi alimente mai bune.

×
Subiecte în articol: bio