x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Se poartă frumuseţea pură

Se poartă frumuseţea pură

de Florina Zainescu    |    19 Mar 2008   •   00:00
Se poartă frumuseţea pură

Piaţa produselor de îngrijire personală 100% naturale şi organice este estimată la aproximativ cinci miliarde de euro la nivel mondial şi este în plină expansiune. Rata anuală de creştere a acestei pieţe este de circa 20%-40%.

COSMETICE - Vânzări globale de produse naturale şi bio de cinci miliarde de euro


Piaţa produselor de îngrijire personală 100% naturale şi organice este estimată la aproximativ cinci miliarde de euro la nivel mondial şi este în plină expansiune. Rata anuală de creştere a acestei pieţe este de circa 20%-40%.

Creme de faţă sau de corp, loţiuni tonice, uleiuri de masaj, săruri de baie, săpunuri, geluri de duş, vopseluri de păr, şampoane, produse pentru machiaj 100% naturale, obţinute din materii prime ecologice. Glamourul “verde” înfloreşte, promovat fiind de noua generaţie de eco-consumatori, cei care văd în bio o modă, dar şi de grupul mult mai numeros al celor care adoptă bio pentru că vor să facă mai mult pentru sănătatea lor. Iar creşterea cererii impulsionează oferta, care este tot mai diversificată.

 

EXPANSIUNE. Piaţa produselor naturale de îngrijire personală naturale şi organice are un ritm de creştere fantastic la nivel mondial: 20%-40%. Firma de studii de piaţă britanică Organic Monitor evaluează la 1,1 miliarde de euro volumul acestei pieţe în Europa. Iar la nivel mondial vânzările de cosmetice şi produse de îngrijire personală 100% naturale şi eco sunt estimate la aproximativ cinci miliarde de euro.

 

EUROPA. Germania conduce în clasamentele europene de profil. Producătorii nemţi de astfel de produse – printre care se numără şi liderii pieţei mondiale – au înregistrat vânzări de circa 650 milioane de euro în 2006. Ceea ce înseamnă că produsele de îngrijire personală naturale şi bio deţin o cotă de circa 6% din întreaga piaţă a produselor cosmetice din Germania, estimată la 11,4 miliarde de euro.

Volumul vânzărilor pe piaţa germană de astfel de produse de îngrijire personală aproape că s-a dublat din 2003 şi încă are un potenţial uriaş de creştere, spun specialiştii. Un studiu recent al Organic Monitor estimează că produsele cosmetice naturale şi organice vor ajunge la o cotă de 10% din piaţa totală până în 2010. În plus faţă de piaţa naţională, ţările vecine, dar şi cele scandinave, din Europa de Est, Asia, Statele Unite şi cele din America Latină sunt foarte interesate de cosmeticele naturale şi bio fabricate de producătorii germani.

 

ASIA. De altfel, una dintre pieţele cheie pentru exportul german de astfel de produse este Asia. Cererea pentru cosmetice şi produse de îngrijire corporală 100% naturale şi bio în Coreea, Malaiezia, Hong Kong şi Taiwan este mare, structuri de piaţă sustenabile au fost deja create. Alte pieţe sunt încă la început, însă se dezvoltă foarte repede. Cererea pieţei chineze şi a celei din India este formidabilă. Canalele de distribuţie sunt în curs de stabilire.

 

SUA. Produsele de îngrijire corporală naturale şi bio nu sunt în vogă numai în Asia şi Europa. Acest segment de piaţă înregistrează o creştere explozivă în Statele Unite. Un studiu asupra pieţei americane de produse de îngrijire personală 100% naturale şi bio realizat de compania TNS Medien prevede că volumul vânzărilor de astfel de produse va ajunge la 5,8 miliarde de dolari în 2008. Organic Monitor este mai “zgârcit”, estimând piaţa americană la circa 3,5 miliarde de dolari. Estimarea mai generoasă a TNS Medien probabil include şi segmentul de branduri aproape-naturale cu ingrediente din plante, spun specialiştii. Produsele din acest segment de piaţă sunt “subiectul” unor reglementări mai puţin stricte decât cosmeticele 100% naturale şi bio, care sunt certificate de organisme internaţionale de specialitate.

Mulţi consumatori din Statele Unite sunt familiarizaţi cu subiectul alimentaţiei organice de ani de zile, şi consumă astfel de alimente sănătoase. Iar piaţa organică, care înregistrează an de an creşteri record – 21% în 2006, de exemplu – este consacrată, stabilă. Motiv pentru care producătorii de cosmetice naturale şi ecologice găsesc condiţii optime de dezvoltare în SUA.

 

AMERICA LATINå. Piaţa produselor de îngrijire personală organice este prosperă şi în statele din America de Sud. Aici există un interes imens pentru produsele care subliniază frumuseţea naturală. În special în Brazilia din ce în ce mai multe persoane se “delectează” cu astfel de cosmetice. Diferite companii naţionale sunt active în Brazilia şi dezvoltă această piaţă caracterizată de o cerere în creştere.

 

 

Distribuţie

Produsele de îngrijire personală 100% naturale şi bio sunt vândute în cele mai diverse locuri la nivel internaţional: în magazine virtuale, în marile magazine “generale”, în farmacii sau în “parfumerii”. În Germania, de exemplu, potrivit BioVista Market Research, aproximativ unul din zece consumatori caută cosmetice ecologice în magazinele cu alimente organice. Însă şi farmaciile, marii retaileri şi chiar discount-erii au astfel de produse şi sunt mulţumiţi de cum le merg vânzările cu acestea. În Japonia, cosmeticele naturale nemţeşti se vând în magazinele de lux, unde concurează cu branduri celebre de cosmetice tradiţionale. Ca produse importate din Vest, cosmeticele bio se bucură oricum de o bună reputaţie în regiunea asiatică şi sunt expuse sub titulatura generică de “sănătate şi frumuseţe”.

×