Astăzi se deschide ediţia 2008 a Târgului BioFach America. Evenimentul este cu atât mai aşteptat, cu cât SUA este cea mai mare piaţă de produse eco din lume.
Astăzi se deschide ediţia 2008 a Târgului BioFach America. Evenimentul este cu atât mai aşteptat, cu cât SUA este cea mai mare piaţă de produse eco din lume.
"Sora" americană a celei mai importante expoziţii din lume, BioFach Nürnberg, s-a mutat pentru ediţia 2008 de la Baltimore la Boston. Produse alimentare proaspete, semipreparate şi conservate, dulciuri, vinuri, cafea, ceaiuri şi alte băuturi, cosmetice şi produse de îngrijire corporală, detergenţi, jucării şi textile naturale şi bio încearcă găsirea a cât mai multor clienţi pe cea mai mare piaţă de profil din lume.
"Anul acesta trebuie evidenţiată prezenţa unui Pavilion indian la BioFach America. Aşteptăm cu nerăbdare prima ediţie BioFach Mumbai, în India, care va avea loc în perioada 29 aprilie-1 mai 2009 şi sunt încântat de faptul că subcontinentul indian îşi prezintă bogata comoară de produse biologice pentru prima dată într-un pavilion în Boston", a declarat Frank Venjakob, director de Evenimente, citat de site-ul BioFach. El a adăugat şi că anul acesta spectrul de produse nemţeşti este mult mai larg decât în anii trecuţi. În total, 18 companii sunt prezente cu fel de fel de produse, de la alimente la cosmetice, în Pavilionul german.
Americanii sunt tot mai "însetaţi" de eco
De ce este atât de important acest târg? Pentru că americanii au un apetit tot mai mare pentru un mod de viaţă verde, sănătos, prietenos cu mediul înconjurător. Iar pe fondul acestui trend, vânzările de produse organice vor atinge 25 de miliarde de dolari în 2008, o valoare cu circa 20% mai mare decât cea înregistrată în 2007, estimează specialiştii din Asociaţia Comercianţilor de Produse Organice din SUA. Produsele biologice rămân segmentul cu cea mai rapidă dezvoltare din sectorul alimentar american. Rezultatele unei cercetări de piaţă a SmallCapSentinel.com, care a intervievat un eşantion de 1.000 de consumatori în intervalul noiembrie 2007-mai 2008, arată în mod clar dezvoltarea dinamică a pieţei alimentelor sănătoase. Cheltuielile lunare pe astfel de produse s-au majorat cu 7,7% în intervalul monitorizat, de la 177 dolari la 191 dolari. Un alt studiu asupra consumatorilor americani a arătat că aceştia nu mai privesc produsele organice (ecologice, bio) ca pe nişte bunuri de lux, ci ca pe o necesitate majoră. Şi tot mai mulţi oameni sunt gata să plătească preţuri mai mari pentru alimente care nu le pun în pericol sănătatea. Şi asta în ciuda crizei financiare care a lovit America. Astfel, un studiu Mambo Sprouts Marketing, citat de presa de peste Ocean, a arătat că americanii aleg să economisească la alte capitole, numai să aibă mai mulţi bani pentru produse bio: iau haine şi alte bunuri de la reduceri, folosesc la maximum cupoanele de cumpărături şi renunţă la prânzul sau cina în oraş pentru masa la domiciliu. Studiul a analizat obiceiurile de cumpărare a 1.000 de consumatori, comparând "coşul" bio din luna aprilie 2008 cu cel din urmă cu şase luni. Rezultatul: aproximativ nouă din zece consumatori au declarat că achiziţionează la fel de multe produse bio. Scumpirea alimentelor i-a descumpănit doar pe aceia care cumpărau astfel de produse ocazional. Bio-convinşii au rămas de neclintit.Citește pe Antena3.ro