x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CNA - Educatie prin reclame

0
Autor: Cristina Andreea Calin 01 Mar 2007 - 00:00
CNA - Educatie prin reclame
Decizia de a schimba Legea audiovizualului a starnit controverse in randul producatorilor de alimente si a celor din industria publicitatii. Acestia considera ca multe dintre propunerile CNA induc in eroare consumatorul.

World Federation of Advertisers (WFA) a trimis o adresa Consiliului National al Audiovizualului (CNA), prin care isi exprima ingrijorarea cu privire la aceste modificari, din cauza faptului ca "aceasta initiativa ar putea induce in eroare consumatorul si ar putea provoca o potentiala discriminare intre companiile producatoare de alimente care fac publicitate produselor lor".

Ralu Filip, presedintele CAN, spune ca cea mai importanta ratiune pentru care s-au luat aceste decizii este protejarea copiilor sub 12 ani, care sunt cei mai mari consumatori de publicitate. In plus, acestia au tendinta de a imita ceea ce vad la televizor, iar noile reglementari vin tocmai in sprijinul educarii acestora sa manance sanatos. De aceea s-a luat decizia ca anumite alimente si bauturi racoritoare sa nu mai fie asociate imaginii unor fotbalisti in voga, jucariilor sau a altor imagini ce ii pot seduce pe copii.

EXCES DE ZEL. Adresa World Federation of Advertisers citeaza rezolutia Prlamentului European privind promovarea dietelor sanatoase si a activitatii fizice, mentionand: "Exista pericolul unui «exces de zel» in combaterea obezitatii, ceea ce poate conduce la tulburari de tipul anorexiei sau bulimiei". Romania nu este prima tara ce ia masuri in ceea ce priveste publicitatea la alimente. "Nu mai este un secret pentru nimeni ca in SUA si in UE starea de sanatate costa mai mult decat veniturile aduse de unii dintre producatorii din industria alimentara. Asa se explica faptul ca lucrurile s-au schimbat acolo in ceea ce priveste publicitatea. Acest lucru am vrut sa il facem si noi in Romania, mai ales ca sistemul de reguli din publicitate era unul minimal", explica Ralu Filip.

Principala preocupare a WFA este faptul ca "tipul de restrictii privind marketingul propuse de CAN ar putea fi extrem de contraproductiv prin subminarea unei activitati excelente deja efectuate, blocand in mod potential noi aparitii pe piata si inghetand situatia existenta a cotelor de piata".

ALINIERE
"Nu mai este un secret pentru nimeni ca in SUA si in UE starea de sanatate costa mai mult decat veniturile aduse de unii dintre producatorii din industria alimentara. Asa se explica faptul ca lucrurile s-au schimbat acolo in ceea ce priveste publicitatea. Acest lucru am vrut sa il facem si noi in Romania, mai ales ca sistemul de reguli din publicitate era unul minimal"
Ralu Filip
presedinte CNA

CAMPANII. CNA a renuntat la unele dintre propunerile de modificare, bazandu-se pe angajamentul luat de cei din industria alimentara. Acestia trebuie sa duca la bun sfarsit o dubla campanie. Pe de o parte, trebuie sa incurajeze consumul alimentelor sanatoase si, pe de alta parte, trebuie sa convinga oamenii sa faca miscare. "Astept la prima intalnire cu International Advertising Association sa vad bugetul si planning-ul acestei campanii. In caz contrar, si codul nostru se poate modifica periodic", spune presedintele CNA.

LA ENGLEZI
In Anglia s-au luat masuri dure impotriva publicitatii la produse de tip junk food. Astfel, in timpul programelor destinate copiilor sub 16 ani, nu are voie sa apara nici o reclama la astfel de alimente. Mai mult, nici macar in timpul programelor muzicale nu este permisa difuzarea unor astfel de reclame. Producatorii s-au revoltat din cauza acestor masuri, pentru ca, spun ei, pierderea economica este de aproximativ 39 de milioane de lire sterline anual. In Marea Britanie aceste reglementari au intrat in vigoare luna aceasta.
Citeşte mai multe despre:   bun de consum

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Care e secretul unui zâmbet de VIP

Care e secretul unui zâmbet de VIP
Ai remarcat, desigur, zâmbetul vedetelor de cinema şi al starurilor muzicale. Surâsul strălucitor nu este doar apanajul oamenilor de succes. Se datorează unei inovaţii tehnologice de care poate...

Tot ce trebuie să știi despre tratamentul de îndreptare a dinților cu ajutorul aparatului dentar invizibil invisalign®

Tot ce trebuie să știi despre tratamentul de îndreptare a dinților cu ajutorul aparatului dentar invizibil invisalign®
Atunci când vine vorba despre a obține un zâmbet impecabil prin îndreptarea dinților, tot mai mulți pacienți sunt interesați de aparate dentare estetice, aproape insesizabile de către cei din...

Atenție părinți ! Ce trebuie să știți despre dulciuri

Atenție părinți ! Ce trebuie să știți despre dulciuri
Dulciurile pentru copii trebuie să aibă etichete care să conțină detalii despre produs în limba română, transmite Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). "Atenţionez părinţii care...

Servicii de psihoterapie, vândute cu metode pentru detergenți 

Servicii de psihoterapie, vândute cu metode pentru detergenți 
Una dintre profesiile privilegiate, în actuala criză mondială, provocată de pandemie, este cea de psiholog. După ce s-a vorbit intens despre nevoia de a apela la serviciile unor psihologi, în lockdown și după...

Explicațiile psihologului: Putem face totul singuri, însă nu de unii singuri

Explicațiile psihologului: Putem face totul singuri, însă nu de unii singuri
Observăm tot mai mult nevoia aparentă de a ne îndepărta unii de ceilalți. Ba chiar suntem încurajați de modul în care ne expune societatea ideea că fiecare trage pentru sine, că totul trebuie să îl faci singu...

Legumele şi fructele cu fibre nedigerabile reglează digestia

Legumele şi fructele cu fibre nedigerabile reglează digestia
Constipaţia este una dintre cele mai răspândite stări inconfortabile din viaţa omului modern. Regimul alimentar cu prea multă hrană prelucrată, sedentarismul, dezordinea în programul de mers la toaletă conduc...

10 motive pentru care ne este mereu foame

10 motive pentru care ne este mereu foame
Galerie Foto Un apetit care te face să mănânci mai mult decât foloseşte organismul duce inevitabil la îngrăşare. Ce se ascunde în spatele unui apetit exagerat? Medicamentele? Stresul? Tiroida? Pot fi unul sau mai multe...

Probleme cu vaccinul AstraZeneca. Ce spun studiile

Probleme cu vaccinul AstraZeneca. Ce spun studiile
AstraZeneca și Universitatea Oxford au anunțat că există o eroare de fabricație a vaccinului anti COVID-19 dezvoltat de acestea. Problema a apărut în urmă cu câteva zile, după ce producătorii au publicat...

Studiu: Gătitul cu biomasă, precum lemnul, poate duce la afecțiuni pulmonare

Studiu: Gătitul cu biomasă, precum lemnul, poate duce la afecțiuni pulmonare
Imaginile avansate obținute cu ajutorul tomografie computerizate au arătat că persoanele care gătesc folosind combustibil din biomasă pot dezvolta probleme pulmonare de la concentrația periculoasă de...

Cuvintele pe care le folosim, cauză a depresiei

Cuvintele pe care le folosim, cauză a depresiei
Depresia este o tulburare de dispoziție/stare foarte des întâlnită, din păcate.  Provoacă simptome severe care afectează modul în care te simți, gândești și gestionezi activitățile tale zilnice, iar...

Activitatea fizică reduce riscul de îmbolnăvire gravă cu virusul SARS-CoV-2

Activitatea fizică reduce riscul de îmbolnăvire gravă cu virusul SARS-CoV-2
Persoanele infectate cu virusul SARS-CoV-2 sunt mai protejate cu 34,3% de simptomele grave dacă desfășoară activități fizice, arată un studiu din Brazilia al Fundaţiei pentru Cercetare,...

Boala care te rătăceşte în propriul apartament

Boala care te rătăceşte în propriul apartament
Peste ultima parte a vieţii pluteşte ca un blestem boala Alzheimer, boala uitării, a confuziei în mintea omului. În creierul celor bolnavi de această maladie îngrozitoare se dereglează procesele biochimice, iar...

FDA autorizează primul test COVID-19 care poate fi folosit acasă

FDA autorizează primul test COVID-19 care poate fi folosit acasă
Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) a Statelor Unite a emis o autorizație pentru utilizarea de urgență (EUA) a primului test de detectare a infecției cu COVID-19 care poate fi...

Ce eficiență are vaccinul anti COVID-19 dezvoltat de AstraZeneca

Ce eficiență are vaccinul anti COVID-19 dezvoltat de AstraZeneca
Compania britanică AstraZeneca împreună cu Universitatea Oxford au dezvoltat un vaccin împotriva virusului SARS-CoV-2 a cărui eficiență este de 70%, transmite AFP. Studiile clinice intermediare au...

Pfizer anunță că vaccinul anti COVID-19 are o eficacitate de 95%

Pfizer anunță că vaccinul anti COVID-19 are o eficacitate de 95%
Compania americană de medicamente Pfizer anunță că rezultatele intermediare arată că vaccinul împotriva COVID-19 este eficient în proporție de 95% și protejează îndeosebi vârstnice, care au riscul...
Serviciul de email marketing furnizat de