Noile decizii luate de Consiliul Na-tional al Audiovizualului ii obliga atat pe cei din industria publicitatii, cat si televiziunile sa ne invete sa man-cam sanatos.
Noile decizii luate de Consiliul National al Audiovizualului ii obliga atat pe cei din industria publicitatii, cat si televiziunile sa ne invete sa mancam sanatos. Una dintre cele mai importante reguli pe care vor trebui sa le respecte spoturile publicitare se refera la faptul ca "este interzisa publicitatea care sugereaza publicului sa renunte la consumul de fructe, legume sau la alimentele sanatoase". De asemenea, nu se va mai putea sugera faptul ca un produs are caracteristici speciale, atunci cand in realitate toate produsele similare au astfel de caracteristici. Noile reglementari permit, totusi, in mod exceptional, in cadrul serviciilor de programe de televiziune difuzarea in intervalul orar 20:00- 6:00 doua spoturi publicitare de acest fel izolate. Intre orele 6 dimineata si 10 seara, unul dintre calupurile publicitare va include, la sfarsitul acestuia, urmatoarea avertizare: "Pentru sanatatea dumneavoastra, evitati excesul de sare, zahar si grasimi". FARA ADEMENIRI. Pentru a se evita inducerea in eroare a consumatorilor de catre producatorii de produse alimentare si bauturi, nu va mai fi permisa desenarea sau aparitia in reclame a fructelor sau legumelor, daca produsele contin doar aroma respectiva, nu si ingredientul natural. "Sunt alimente facute exclusiv din arome, care nu au nimic natural si devin foarte atragatoare in reclame", a explicat Ralu Filip. In cazul utilizarii exclusive a aromelor, acest fapt va fi mentionat in spoturile publicitare, scris sau verbal, prin sintagma "cu gust de ..." sau "cu aroma de...". Mai mult, daca in reclama apar fructe sau legume, atunci este obligatorie precizarea procentului acestora. O alta decizie care va schimba modul de realizare a multor reclame este interdictia de a folosi in reclamele pentru alimente la copii celebritati, personalitati, medici sau personaje de desene animate, din basme sau alte povestiri. De la aceasta interdictie, care va fi introdusa in Codul de reglementare in audiovizual, vor face exceptie reclamele la produsele naturale. Ralu Filip, presedintele CNA, a explicat aceasta restrictie spunand ca ratiunea ei vizeaza incercarea de a evita interpunerea, intre produs si copil, a unui personaj care sa influenteze decizia de consum. O alta modificare a Codului, ce a fost votata de membrii CNA, vizeaza interzicerea din 15 septembrie 2007 a reclamelor la alimente destinate copiilor sub 16 ani, in care apar asocieri ale produselor alimentare cu alte produse destinate copiilor, cum ar fi abtibilduri, jucarii etc.Citește pe Antena3.ro
AMENZI PENTRU NEPOTRIVIRI
|
Presedintele CNA s-a aratat surprins ca nici una dintre autoritatile din Romania nu s-a sesizat legat de reclama la Frutti Fresh, care sustine ca bautura contine fructe naturale. CNA a decis ca spotul incalca Legea audiovizualului, pentru ca induce in eroare telespectatorii prin textul reclamei, care spune ca produsul este natural, fapt neadevarat. De asemenea, CNA s-a sesizat legat de reclama la mezelurile Principal. "Trimitem o scrisoare la RAC si la Asociatia Producatorilor de Carne in care cerem sa precizeze daca afirmatia din spotul la mezelurile Principal, «niciodata din taur», este adevarata", a declarat Ralu Filip.
|