x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Info

31 Mar 2008   •   00:00

31 martie 2008



OBEZITATE. Un nou studiu realizat pe animale arătă că plăcerea de a mânca alimente cu multe calorii poate fi controlată de creier. Până acum, oamenii de ştiinţă au dovedit că atunci când consumăm dulciuri creierul nostru produce mai multă dopamină, o substanţă care dă senzaţia de plăcere. Acum au demonstrat, folosindu-se de cobai, că nu numai dulciurile au acest efect, ci toate alimentele care conţin foarte multe calorii. Rezultatele acestui studiu vor fi folosite în realizarea de snacksuri mai sănătoase, care vor fi utile în lupta împotriva obezităţii.


VINUL ROŞU. Antioxidantul resveratrol, care se găseşte în struguri şi în vinul roşu, poate împiedica dezvoltarea celulelor cancerigene în cazul în care acestea sunt localizate în pancreas, rezultă dintr-un nou studiu. Cercetătorii spun că aceasta este o nouă dovadă că vinul roşu are efecte benefice asupra sănătăţii, băut cu moderaţie. Despre acelaşi antioxidant se ştia până acum că reduce colesterolul, mai ales atunci când este vorba depre diete hipercalorice. Mai mult, are rol antiinflamator şi anticancerigen.


CIOCOLATĂ. Consumul de ciocolată care conţine steroli şi flavanoli din cacao poate reduce nivelul colesterolului şi poate micşora presiunea arterială, se arată într-u nou studiu publicat în "Jurnalul de Nutriţie". Cercetătorii de la Universitatea din Illinois spun că această descoperire va ajuta foarte mult, mai ales că în SUA jumătate dintre adulţi au probleme cu nivelul ridicat al colesterolului, care duce la probleme cardiace şi la maladii ale ficatului. Ei speră că industria producătoare de ciocolată va fi receptivă la acest studiu şi va crea produse de calitate, care să conţină ambele substanţe.


ETICHETE. Consumatorii americani sunt din ce în ce mai interesaţi de informaţiile de pe etichetele alimentelor pe care le achiziţionează. Acest lucru se întâmplă din cauza deselor probleme de siguranţă alimentară apărute în ultimul timp, spune un studiu realizat de Institutul de Alimentaţie Hartman Group din SUA. Kate Peringer, marketing manager al institutului, spune că americanii sunt speriaţi în special de alimentele provenite din China, care în ultimul timp au fost implicate în tot felul de scandaluri. De aceea, americanii cer ca pe etichetă să fie menţionată în mod special ţara de provenienţă a produsului.

×
Subiecte în articol: bun de consum