Guvernul german doreşte o mai bună informare a consumatorilor cu privire la alimentele pe care le cumpără. Un prim pas in acest sens este realizarea unui ghid de nutriţie
ETICHETARE. Guvernul german doreşte o mai bună informare a consumatorilor cu privire la alimentele pe care le cumpără. Un prim pas in acest sens este realizarea unui ghid de nutriţie care se va baza pe informaţii legate de valoarea energetică a produselor. Numărul de calorii va apărea scris foarte mare pe faţa principală a etichetei. In felul acesta, consumatorului ii va fi mult mai uşor să nu depăşească numărul de calorii recomandat zilnic. Această iniţiativă se inscrie in cadrul unui amplu proiect guvernamental prin care se vrea reducerea numărului de germani cu probleme de greutate. (Cristina Călin)
CONCURS. Federaţia Mondială de organizaţii pentru consumatori, Consumers International, a anunţat "căştigătorii" Concursului Internaţional "Cel Mai Prost Produs", organizat in cadrul Congresului Mondial de Protecţia Consumatorilor la Sydney, Australia. Concursul are drept scop scoaterea in evidenţă a greşelilor de responsabilitate socială şi abuzarea de increderea consumatorilor de către firmele internaţionale recunoscute. "Căştigătorii" sunt: Coca-Cola - pentru continuarea comercializării internaţionale a apei imbuteliate Dasani, in ciuda faptului că au recunoscut că provine din aceeaşi sursă ca şi apa locală de la robinet. Pe locul doi a ieşit Kelloggâs - pentru folosirea in toată lumea a imaginilor de desene animate faimoase pe cutiile de cereale, in ciuda nivelurilor ridicate de zahăr şi sare din produsele lor alimentare. (C.C.)