x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Trup, minte, suflet Protecţia denumirii, şansă pentru export

Protecţia denumirii, şansă pentru export

de Cristina Andreea Calin    |    08 Iun 2010   •   00:00

Succesul magiunului natural de prune Topoloveni i-a făcut pe alţi 16 producători să se înregistreze la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).



Ei se află în faza avansată pentru obţinerea certificării europene de produse tradiţionale, a declarat ministrul de resort, Mihail Dumitru. El a spus că în România sunt foarte multe produse tradiţionale care nu sunt promovate. Declaraţia a fost făcută la anunţul oficial al primirii premiului "Superior Taste Award" de singurul produs tradiţional românesc care a avut curajul să se impună pe piaţă, magiunul de Topoloveni.

La eveniment a participat şi Lucia Romanescu, directoarea Oficiului Naţional al Produselor Tradiţionale şi Ecologice Româneşti, autoritatea cu care lucrează MADR pentru obţinerea certificării. Ea a precizat că recunoaşterea la nivel european a produselor tradiţionale româ-neşti va facilita exportul acestora. "Producătorii nu o văd ca pe o prioritate, însă, dacă vor primi această recunoaştere europeană, vor putea exporta mai uşor, pentru că le este recunoscută calitatea şi doar ei vor putea folosi denumirea respectivă a produselor.

Sunt mulţi producători în România care folosesc pentru produsele lor aceeaşi denumire, dar calitatea este diferită", a explicat Romanescu. Până în prezent, un singur produs alimentar românesc a fost recunoscut la nivel european, respectiv magiunul natural de prune Topoloveni.

×
Subiecte în articol: bun de consum