In Statele Unite si Marea Britanie, accesul copiilor la informatiile privi-toare la produsele grase, cu zahar sau cu sare in cantitati mari, va fi interzis. Reglementarile noi ii vor obliga pe cei din industria televizuala sa isi schimbe strategiile de publicitate.
In SUA si in Anglia, accesul copiilor la informatiile privitoare la produsele grase, cu zahar sau cu sare in cantitati mari va fi interzis. Reglementarile noi ii vor obliga pe cei din industria televizuala sa isi schimbe strategiile. Lupta impotriva obezitatii s-a mutat pe un alt plan, cel al televizorului. Institutiile abilitate din SUA si din Anglia, constatand ca rata obezitatii printre copii este foarte mare, au luat decizia de a modifica structura programelor tv si a modului in care li se face publicitate produselor alimentare.
AVERTISMENTE
|
Centrul de Control al Bolilor din Statele Unite ale Americii a descoperit ca, din 1980, procentul de copii supraponderali cu varste intre 6 si 11 ani s-a dublat, iar numarul adolescentilor supraponderali s-a triplat. Teama cea mai mare a medicilor pediatri din SUA este numarul mare de complicatii care pot aparea pe fondul obezitatii: hipertensiune, diabet de tip 2, probleme de respiratie, ortopedice, insomnie si chiar depresii puternice, care ii impiedica pe cei mici sa se dezvolte corect. Dintr-un studiu al Fundatiei Kaiser Family reiese ca, pana la varsta de 6 ani, copiii nu pot face diferenta intre continutul programelor si al publicitatii. Mai mult, un alt studiu al Asociatiei privind Publicitatea arata ca anul producatorii cheltuiesc aproape 15 miliarde de dolari pentru a face publicitate mancarurilor pentru copii. Acestia isi petrec la televizor in medie 15.000 de ore, vizionand 200.000 de reclame, se mentioneaza in "Legea privind televiziunea pentru copii din 1990" din SUA.
|