In Statele Unite si Marea Britanie, accesul copiilor la informatiile privi-toare la produsele grase, cu zahar sau cu sare in cantitati mari, va fi interzis. Reglementarile noi ii vor obliga pe cei din industria televizuala sa isi schimbe strategiile de publicitate.
In SUA si in Anglia, accesul copiilor la informatiile privitoare la produsele grase, cu zahar sau cu sare in cantitati mari va fi interzis. Reglementarile noi ii vor obliga pe cei din industria televizuala sa isi schimbe strategiile. Lupta impotriva obezitatii s-a mutat pe un alt plan, cel al televizorului. Institutiile abilitate din SUA si din Anglia, constatand ca rata obezitatii printre copii este foarte mare, au luat decizia de a modifica structura programelor tv si a modului in care li se face publicitate produselor alimentare. Astfel, Comisia Federala de Comunicatii (FCC), SUA, a luat decizia de a adopta noi reguli cu privire la emisiunile pentru copii. Radiodifuziunile vor avea obligatia de a difuza numai programe educative si informative pentru copii, pentru a-i proteja de masajele comerciale excesive si nepotrivite. De asemenea, FCC a impus limite cu privire la prezentarea de adrese de internet folosite pentru publicitate. FARA PROMOTII. Referitor la publicitate, sunt interzise activitatile promotionale, precum cadourile si afirmatiile privind sanatatea si nutritia in reclamele pentru produsele cu continut ridicat de grasime, sare si zahar adresate copiilor din scoala primara. Aceasta noua regula a intrat deja in vigoare. Pentru a nu se crea un conflict comercial, s-a hotarat totusi ca acele campanii publicitare aflate in derulare sau in stadiile finale de executie creativa la sfarsitul lui ianuarie 2007 vor putea fi difuzate pana la sfarsitul lui iunie 2007. Mai mult, OFCOM a interzis publicitatea la toate produsele alimentare si bauturilor cu continut ridicat de grasime, sare sau zahar in cadrul programelor audiovizuale, daca acel program se adreseaza celor cu varste sub 16 ani. In SUA, tot din dorinta de prevenire a obezitatii, Food and Drug Administration a impus inchiderea tuturor unitatilor de alimentatie publica care folosesc grasimi trans. Asemenea masuri, de interdictie a publicitatii la alimente daunatoare in cadrul programelor pentru copii, au incercat sa fie impuse si in Australia, insa au fost respinse. Se discuta insa micsorarea numarului de reclame, astfel incat cei mici sa nu fie bombardati cu astfel de mesaje.
AVERTISMENTE
|
Centrul de Control al Bolilor din Statele Unite ale Americii a descoperit ca, din 1980, procentul de copii supraponderali cu varste intre 6 si 11 ani s-a dublat, iar numarul adolescentilor supraponderali s-a triplat. Teama cea mai mare a medicilor pediatri din SUA este numarul mare de complicatii care pot aparea pe fondul obezitatii: hipertensiune, diabet de tip 2, probleme de respiratie, ortopedice, insomnie si chiar depresii puternice, care ii impiedica pe cei mici sa se dezvolte corect. Dintr-un studiu al Fundatiei Kaiser Family reiese ca, pana la varsta de 6 ani, copiii nu pot face diferenta intre continutul programelor si al publicitatii. Mai mult, un alt studiu al Asociatiei privind Publicitatea arata ca anul producatorii cheltuiesc aproape 15 miliarde de dolari pentru a face publicitate mancarurilor pentru copii. Acestia isi petrec la televizor in medie 15.000 de ore, vizionand 200.000 de reclame, se mentioneaza in "Legea privind televiziunea pentru copii din 1990" din SUA.
|
Citește pe Antena3.ro