x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto BMW X4, o maşină cât o casă

BMW X4, o maşină cât o casă

de Cătălin F. Vărzaru    |    22 Iul 2015   •   15:38
BMW X4, o maşină cât o casă
Sursa foto: unknown

BMW X4 este un crossover de lux pe care constructorul german l-a gândit pentru a-şi împărţi gama clasică, dar şi pentru a îmblânzi impunătorul X6. Maşi¬na rezultată păstrează linia agresivă consacrată de fratele mai mare X6, dar devine un automobil mai versatil şi mai uşor de strecurat prin trafi¬cul urban. Am testat vreme de trei zile un X4 dotat cu cel mai mic dintre motoarele Diesel care sunt dispo¬nibile pe ele, un 2.0 litri de 190 de cai. Singurul reproş pe care i l-am găsit după aproape 600 km de teste este preţul care ajunge la 67.527 de euro cu TVA.

X4 este o redesenare a lui X6. SUV-ul rezultat este înca¬drat la seria crossoverelor de lux, dar compacte, ceea ce nu prea se poate spune având în vedere gabaritul său. Are alura unui coupe, dar o lungime de 4,67 metri şi o înălţime care atinge 1,62 metri. Dimensiunile, combinate cu greutatea de 1.810 kilograme, fac din X4 un tartor al şoselei. Aşa m-am şi simţit la volan gonind pe Autostrada Soarelui, într-un drum de întoarcere de la mare, duminică seară. Am reuşit să golesc banda a doua în mod natural. X4 este, evident, o oază de tehnologie, chiar dacă modelul testat are un preţ de bază care pleacă de la aproape 47.000 de euro. Pentru garnisirea lui a mai fost nevoie de încă 20 de mii de euro. Foarte utile în traficul infernal de pe A2 mi-au fost sistemul Cruise control adaptativ şi Head-up displayul.

Aproape autonom
Cruise controlul, odată setat, mi-a dat sentimentul de sigu¬ranţă, pentru că este capabil să frâneze automat în funcţie de comportamentul imprevizibil şi de viteza partenerului din faţă. Nu trebuia decât să accelerez atunci când este cazul şi apoi puteam să iau picioarele de pe pedale. Deplasarea se făcea automat. Head-up displayul proiectat pe parbriz mi-a oferit toate datele de care am avut nevoie: viteza de deplasare, restricţiile pe segmentul de drum, navigaţia, viteza celui din faţa mea, posturile radio disponibile şi afişarea convorbirilor telefonice, manevrate din butoanele de pe volan. X4 este dotat cu lumini full LED adaptative pentru toate farurile şi un intere¬sant sistem de adaptare automată a suspensiilor, în funcţie de cerinţe şi de tipul de drum. La interior, X4 dispune de spaţii largi pentru pasageri, un sistem de sunet de înaltă fidelitate, scaune electrice cu suport lombar, ConnectedDrive şi o navigaţie care pentru Bucureşti afişa inclusiv modelul 3D al clădirilor. Până la adaptare pot exista ceva probleme cu vizibilitatea spate, geamul haioului fiind de dimen¬siuni reduse. La parcare nu există probleme, pentru că X4 este dotat cu cameră video HD şi senzori pe toate părţile.

Putere la discreţie, în modul Sport
Sub capotă a stat un Diesel de 2 litri şi 190 de cai-putere cu un cuplu de 400 Nm. Motorul este bun la aproape orice cerere. Fie că vrei să mergi în modul EcoPro cuminţel şi cu gândul la economia de combustibil sau la natură, caz în care ai şanse să atingi consumul anunţat de producător de 4,7 litri la 100 km, fie că vrei să te setezi pe modul Sport, caz în care schimbarea treptelor se poate face la 5.000 de rot/min. În acest ultim caz, şansele să te alegi cu o febră musculară la gât din cauza acceleraţiei sunt destul de mari. La fel şi consumul, care poate urca până la 12 litri/100 km în oraş. Compu¬terul de bord mi-a indicat un consum mediu de 8,3 litri/100 km după vreo 550 km parcurşi, în mare parte pe autostradă, la o viteză medie de 85 km/h. Consumul urcă la circa 9 litri la o viteză medie de 130 km/h. Printre rivalii lui X4 se numără Porsche Macan, Audi Q5, Mercedes GLK, Volvo XC60.

PLUSURI
Putere
Confort şi tehnologie
Siguranţă

MINUSURI
Preţ ridicat
Opţionale scumpe
Consum mare în modul sport
 

×
Subiecte în articol: BMW X4