x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Tăvălugul Dieselgate

Tăvălugul Dieselgate

de Cătălin F. Vărzaru    |    27 Apr 2016   •   17:00
Tăvălugul Dieselgate

Scandalul declanşat de megaminciuna primului constructor auto la vreme aceea, VW, continuă facă ravagii sub diverse forme. Mitsubishi riscă falimentul după ce a recunoscut în mod voluntar că a trişat la testele de consum pentru 600.000 de maşini vândute în Japonia. Este vorba de eK Wagon şi eK Space, dar şi de 468.000 de unităţi Dayz şi Dayz Roox produse pentru Nissan. Producătorul japonez are în conturi un disponibil de 3,5 miliarde de euro, dar suma s-ar putea să fie insuficientă mai ales dacă ţinem cont că după anunţul-bombă, valoarea companiei a pierdut 2,5 miliarde de euro, din cele 6 cu cât era evaluată printr-o prăbuşire de 31% la bursa din Tokyo. Rezervele de 3,5 miliarde ar putea să fie insuficiente pentru a plăti pagubele din diverse procese deschise de consumatori, de returnarea subvenţiilor către stat, dar mai ales de eventualele despăgubiri către Nissan, atât materiale, cât mai ales de imagine. Mitsubishi a păcălit testele de consum nu folosind un soft mincinos ca VW, ci anumite tipuri de pneuri care în teste dădeau alte cifre decât în realitate. În goana nebună după cifre, Mitsubishi a ajuns să falsifice cifrele şi pentru maşinile electrice sau hibride, şi au făcut-o pentru a obţine o autonomie oficială cât mai mare. Astfel că printre modele afectate de scandal s-ar putea număra şi i-MIEV, pe lângă Pajero și Outlander.

Acord cu SUA

Cei mai mari mincinoşi din istoria industriei auto, VW, s-ar putea să obţină o înţelege din partea oficialităţilor din SUA. Concomitent cu vizita lui Obama în Germania, VW a anunţat că a ajuns la un acord de principiu pentru cele 482.000 de unităţi cu motoare diesel de 2.0 litri din scandalul Dieselgate vândute americanilor. Mai precis, germanii sunt dispuşi să aloce 3,5 miliarde de euro pentru a acoperi inclusiv cea mai proastă variantă, aceea în care ar cumpăra înapoi toate maşinile afectate. Soluţia n-ar avea nicio şansă de reuşită în UE, unde VW a aruncat pe piaţă 11 milioane de maşini care poluează cu mult peste limite. O soluţie similiară ar costa concernul german de aproape 22 de ori mai mult, adică peste 70 de miliarde de euro. Şi tăvălugul Dieselgate loveşte şi sub alte forme. Victimă cade până şi Dacia după ce autorităţile germane au enumerat 16 mărci la care au fost descoperite nereguli în privinţa emisiilor de noxe. Conform, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, e vorba de Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Nissan, Suzuki, Opel, VW, Porsche, Audi, Mercedes şi Renault. Producătorii auto germani au anunţat că vor rechema 630.000 de automobile Porsche, Volkswagen, Opel, Audi şi Mercedes pentru remedierea noxelor.


 

×