Jurnalul.ro Tech Ştiinţă EXPERIMENT ŞTIINŢIFIC. Ce se întâmplă când lava întâlneşte gheaţa. Rezultatul neaşteptat i-a ULUIT pe cercetători (VIDEO)

26 Mar 2015   •   09:48

Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă în momentul în care lava întâlneşte gheaţa? Doi chimişti au făcut asta, motiv pentru care au pus la punct un experiment în urma căruia să afle răspunsul, scrie Metro.

Drept urmare, Alistair Linsell şi Sujata Kundu, cercetătorii au simulat erupţia unui vulcan pe un munte acoperit de zăpadă. În cadrul experimentului, au turnat lavă pe un strat de gheaţă. Niciunul dintre cei doi nu s-a aşteptat la ce a urmat.

Deşi pare că lava clocoteşte, ei bine nu se întâmplă chiar aşa.

"Lava este atât de fierbinte încât, atunci când este turnată peste gheaţă, gheaţa nu se transformă în apă, ci direct în aburi", explică Linsell.

"Aburul vrea să 'scape' aşa că încearcă să iasă prin lavă, dând impresia că lava clocoteşte", mai spune chimistul.

Materialul video a fost publicat pe YouTube în 13 martie şi a strâns peste 1,5 milioane de vizualizări.

Cele mai interesante articole:

■ STANJENITOR! "PERFORMANTA" unui blindat trimis in ajutorul Ucrainei de Marea Britanie (VIDEO)
Cercetătorii din Bârlad BULVERSEAZĂ lumea ştiinţifică. E CEA MAI MARE DESCOPERIRE ASTRONOMICĂ făcută până acum în România!
ALERTĂ FĂRĂ PRECEDENT LA NASA! Un ASTEROID GIGANT se îndreaptă spre TERRA. Riscul impactului este "FOARTE REAL"! (VIDEO)