Într-un interviu acordat în vara anului trecut Jurnalului Naţional, Marian Alecsiu, cofondator F64, cel mai puternic retailer foto din România, vorbea şi despre ascensiunea (calitativă) a camerelor foto de smartphone, factor prim în scăderea vânzărilor de camere foto compacte. Iată că aceste observaţii se transformă acum în decizie de business pentru F64, alături de parteneriate cu operatorii mobili, în special pentru pachetul de date. Noua orientare de business va viza şi tabletele, totul urmând a se perfecta în maximum o lună, a declarat azi Marian Alecsiu, Asociat fondator F64.
În ceea ce priveşte întreaga piaţă foto din România, cel puţin după primul semestru al anului, vânzările sunt în scădere cu 2 procente faţă de anul trecut. Acest lucru i-a determinat pe fondatorii F64 să amâne decizia de a se extinde la nivel naţional, aşa cum anunţaseră anul trecut (6 magazine). Pentru afacerile din acest an, Alecsiu se aşteaptă la o creştere de până la 10% faţă de 2012, atunci când compania a înregistrat vânzări de 18 milioane euro.
Ca tendinţe de achiziţie pe plan local, s-a remarcat o creştere puternică în zona camerelor foto mirrorless, de 70% după primele şase luni ale anului. „În doi-trei ani, vânzările de camere mirrorless ajung la nivelul celor DSLR”, a estimat Alecsiu.
În octombrie 2011, F64 a deschis în Bucureşti cel mai mare magazin foto din Sud-Estul Europei, cu o suprafaţă de 1300 metri pătraţi.