Jurnalul.ro Ştiri Externe Liderul extremist olandez, Geert Wilders, își critică colegii

Liderul extremist olandez, Geert Wilders, își critică colegii

de Şerban Mihăilă    |    19 Iun 2017   •   08:45

Premiera documentarului „Wilders”, la festivalul de film DocFest din orașul britanic Sheffield, a fost așteptată cu mare interes, atât de adversarii, cât și de simpatizanții extremistului antiimigrație olandez, Geert Wilders, liderul Partidului pentru Libertate (PVV), formațiune politică radicală de dreapta.

Documentarul este realizat de regizorul american Stephen Robert Morse, care, deși nu este de acord cu viziunea mea politică, a încercat, cel puțin, să prezinte o poveste echilibrată, ceea ce e mult mai bine decât au făcut mulți dintre jurnaliștii olandezi”, apreciază Geert Wilders, într-un articol semnat de el și publicat de „Breitbart”. Liderul de extremă dreapta le-a permis lui Morse și echipei sale să-l urmărească timp de câteva luni. „Trebuie să trăiesc 24 de ore pe zi protejat de poliție, să călătoresc cu vehicule blindate și să port vestă antiglonț de fiecare dată când vorbesc în public”, scrie Wilders. „Unii trăiesc în condiții aproape similare, așa cum este cazul caricaturistului danez Kurt Westergaard și a colegului său suedez Lars Vilks, a autorului britanic Salman Rushdie, a istoricului danez Lars Hedegaard și altora (…) Toți ne aflăm pe lista neagră a Islamului. Ceea ce mă șochează este că eu sunt singurul politician ales care figurează pe această listă”, adăugă el. „Toți politicienii care participă în alegeri pretind că vor să-i slujească pe oameni. Dar acest lucru începe prin a spune adevărul. Adevărul despre Islam nu este însă plăcut”, mai scrie Wilders.

Ipocrizie și frica de lista neagră

„Ce minunat ar fi dacă Islamul ar fi ceea ce majoritatea politicienilor noștri pretind că este: o religie a păcii. Ar fi minunat, dar naiv, deoarece realitatea este că aproape toate actele teroriste comise astăzi în lume sunt săvârșite în numele Islamului. Mulți politicieni nu spun adevărul despre Islam. Unii cred că este mult mai ușor să repete ca papagalii doctrinele de stânga, corecte din punct de vedere politic. Altora le este frică să trăiască asemeni mie sau precum Westergaard, Vilks, Rushdie, Hedegaard și alții. Aceasta nu e o scuză valabilă. Nimeni nu e obligat să fie politician, dar cine alege acest lucru și este redus la tăcere de amenințarea cu violența înseamnă că permite violenței să câștige (…) Politicienii care refuză să vadă că amenințarea terorismului în Occident a crescut concomitent cu creșterea islamismului în societățile noastre democratice nu doar se amăgesc, ci îi și pun în pericol pe proprii cetățeni”, scrie Wilders.

„Occidentul nu trebuie să acorde Islamului libertatea de a aboli libertățile Vestului”

În momentul de față, PVV, condus de Wilders, este al doilea partid ca mărime în Parlament, după Partidului Popular pentru Libertate și Democrație al premierului Mark Rutte. În actualul proces de formare a unei coaliții de guvernare, Rutte a refuzat din start să colaboreze cu formațiunea politică a lui Wilders. Nici creștin-democrații, a treia forță politică din Olanda, nu doresc să intre într-o coaliție cu radicalii lui Wilders. După aceste refuzuri, formarea unei majorități guvernamentale este practic imposibilă.

×