Programul examenelor pentru Evaluarea Naţională 2015 pentru elevii de clasa a VIII-a este după cum urmează:
13 iunie 2015 Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
15-17 iunie 2015 Înscrierea la Evaluarea Naţională
22 iunie 2015 Limba şi literatura română - probă scrisă
23 iunie 2015 Limba şi literatura maternă - probă scrisă
24 iunie 2015 Matematica - probă scrisă
26 iunie 2015 Afişarea rezultatelor (până la ora 16)
26 iunie 2015 Depunerea contestaţiilor (orele 16 - 20)
27 -29 iunie 2015 Rezolvarea contestaţiilor
30 iunie 2015 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
Citeşte şi: Noua lege a Educaţiei, promovată pentru a fi schimbată
La proba scrisă la limba română sunt verificate următoarele competenţe:
- dovedirea înțelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerinţe date;
- sesizarea corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei şi punctuaţiei;
- identificarea valorilor etice şi culturale într-un text, cu exprimarea impresiilor şi preferinţelor;
- redactarea diverselor texte, cu scopuri şi destinaţii diverse, adaptându-le la situaţia de comunicare concretă;
- utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoştinţelor de lexic şi de morfosintaxă, folosind adecvat semnele ortografice şi de punctuaţie;
La examenul de matematică sunt verificate următoarele competenţe:
- Identificarea unor date şi relaţii matematice şi corelarea lor în funcţie de contextul în care au fost definite;
- Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunţuri matematice;
- Utilizarea algoritmilor şi a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii concrete;
- Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situaţii concrete şi a algoritmilor de prelucrare a acestora;
- Analizarea şi interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii-problemă;
- Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoştinţelor dindiferite domenii;