Primăria Capitalei pregăteşte o surpriză în perspectiva Campionatului European de Fotbal din 2020. Invitat ieri la Interviurile Jurnalul, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a dezvăluit cum vrea să rezolve o eventuală anulare a organizării turneului în Bucureşti din cauza lipsei unei linii de metrou care să lege aeroportul Otopeni de Stadionul National Arena. “Am o altă surpriză, să vedem dacă mi-o aprobă, nu costă aşa de mult. Vreau să fac un tren suspendat care să ducă cât mai aproape de Otopeni. Un tren urban, direct. O să cârâie probabil 2-3 că trece prea aproape de geamul lor... M-a cuprins ideea când am văzut că e posibil”, a declarat Sorin Oprescu. Edilul Capitalei a explicat că acest tren va fi pornit când va începe Campionatul de Fotbal şi va avea circula între aeroport si staţia de metrou Pantelimon, aflată în lucru. Cum Capitala va găzdui şI Campionatul European de Gimnastică în 2017, Sorin Oprescu dă asigurări că noua Sală Polivalentă va fi gata în ciuda contestaţiilor dintre competitori. “un an şi opt luni s-au certat competitorii la licitaţii. Contestaţii ei între ei. CNSC ,Curtea de apel, Curtea de Apel, CNSC. Aştept ultima hotărâre a Curţii de Apel. Da, ne vom încadra în termenul stabilit. Ori unii, ori alţii. Ce hotărâre va da judecătorul asta va fi”, a afirmat Oprescu.
La vară, prima lopată la autostrada suspendată
Un alt proiect al primarului Capitalei, autostrada suspendată, va căpăta contur în această vară . După ce s-au purtat discuţii patru ani, autostrada va fi construită prinntr-un parteneriat public-privat cu o firmă sud-coreeană. "Chinezii au lăsat-o mai uşor pentru că nu aveau experienţa parteneriatului public-privat. Au venit sud-coreenii. Am ajuns la ultima fază. Să trecem prin consiliu studiul de oportunitate, s-a făcut montajul financiar pe credite la bănci şi eu sper să introduc proiectul în discuţia cu liderii politici ca să pot la sfârşitul verii să dau prima lopată. Bucăţi din această lucrare au început sau au fost făcute şi vor ieşi din preţul final. Şi aici a fost o discuţie pentru ca returnarea banilor să se facă printr-o buvinietă de 21-22 de euro pe an. Asta ca să pot să acopăr în 6 ani toate preţurile acestui inel de circulaţie", a explicat Sorin Oprescu.
Până la începerea lucrărilor la autostrada suspendată, edilul Capitalei anunţă finalizarea la sfârşitul lunii aprilie începutul lui mai a Pasajului de la Casa Presei. “Străpungerea până la Kiseleff e gata. Pe partea dreaptă, spre Mărăşti, e oprită la jumătate pentru că trebuie mutate utilităţile”, a spus primarul Capitalei. Cât priveşte pasajul de la Piaţa Sudului, Sorin Oprescu a arătat că termenulde finalizare nu este bătut în cuie deoarece este o lucrare foarte complicată, dar care, atunci când va fi gata, va decongestiona foarte mult circulaţia în zonă. În acest context, el a anunţat că pe şoseaua Olteniţei se vor face lucrări şi noaptea.
Parcul Herăstrău, în instanţă
Cum astăzi este un nou termen la Curtea de Apel Bucureşti privind retrocedarea celor 7 ha din Parcul Herăstrău, Sorin Oprescu a explicat că această suprafaţă a fost iniţial dată în folosinţă dar, ulterior, a fost trecută în proprietate prin eludarea legii. Mai mult, edilul Capitalei a spus că fostul ministrul al Tineretului şi Sportului, Crin Antonescu a negat că ar fi semnat un ordin prin care Biroul de Turism şi Tranzacţii S.A. (BTT) a primit un certificat de proprietate asupra terenului de 7 hectare din Parcul Herastrău. “În particular, domnul Antonescu mi-a spus < lasa-mă domne în pace că nu am semnat aşa ceva>”, a afirmat Oprescu. Un alt argument al primarului Capitalei este şi decretul prin care Carol I a declarat Parcul Herăstrău domeniu public. "Am decretul regal, în original, prin care Carol spune: pentru a stinge neînţelegerile dintre primarul Capitalei şi prefectul Capitalei de la vremea respectivă, Regele stabileşte ca acolo să fie un parc public", a spus Oprescu. “Sper că marţi, Curtea de Apel Bucureşti să facă dreptate, luând în calcul documentele pe care le-am depus la dosar, de-a lungul anilor, care atestă faptul câ terenul respectiv este domeniu public", a adăugat el.
Miniştrilor le e frică semneze
Primarul Capitalei a explicat la Interviurile Jurnalul şi de ce întârzie fuziunea ELCEN-RADET. “Le e frică la miniştri, nu la primul ministru, atenţie, să semneze pentru că a apărut o hotărâre a Curţii Constituţionale care vorbeşte de Portul Constanţa, de acţiunile transferate autoritaţii locale gratuit. Şi judecătorii de la CCR vin şi spun
În ciuda problemelor cu care s-a confruntat de-alungul celor 7 ani de mandat, Sorin Oprescu spune că are energie pentru o nouă candidatură. “Da, până în acest moment. Şi de ce spun până în acest moment. Vrea lumea să construiesc în continuare, consideră că ceea ce s-a întâmplat de fond şi formă în Bucureşti, e în regula, da. Dacă nu, de ce să mă duc aşa sa dau cu capul în zid? Nu mai sunt la 21 de ani să am plan de carieră”, a spus edilul Capitalei.
Voturile furate în 2000 au înfundat o hazna Sorin Oprescu a povestit la Interviurile Jurnalul şi cum a aflat că a pierdut alegerile din 2000 pentru Primăria Capitalei fiind furat la voturi. “Am aflat după doi ani şi jumătate, în 2002. Un prieten, fost colonel SRI, care a crescut cu mine în cartier, m-a chemat până la el. Pe calea Vitan Bârzeşti, la şcoala... mă duc. Într-o hazna erau mii de buletine de vot, mii, la ochiometru. Se înfundase haznaua şi au venit ăia să o cureţe şi au chemat structura statală ca să constate. Şi pe paginile de deasupra care nu se murdăriseră de mâzgă se vedeau nenea Băsescu tăiat şi sus Oprescu Sorin. Atunci am avut certitudinea, până atunci nu am ştiut nimic Am luat-o sportiv, fair play, dar am stat de multe ori şi gândit cum se schimba soarta acestei ţări. Pentru că Roman îl invita, probabil, pe domn Băsescu pe cărările patriei să-l lase în pace, iar Năstase prin 2008-2009 era la al doilea mandat”, a spus Oprescu.