x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Primarul Tudorache bagă 3 milioane de euro într-un Buletin

Primarul Tudorache bagă 3 milioane de euro într-un Buletin

de Marius Gîrlașiu    |    20 Sep 2017   •   10:05
Primarul Tudorache bagă 3 milioane de euro într-un Buletin

Aproape trei milioane de euro din fonduri publice, aceasta este suma pe care Primăria Sectorului 1, condusă de edilul Daniel Tudorache (PSD), o va investi, în următorii patru ani, în revista „Buletinul Informativ”. Licitaţia a fost deja dema­rată prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), iar câştigătorul acesteia trebuie să asigure tot: de la redactarea și editarea publicaţiei, până la distribuţia gratuită în sector.

Primăria Sectorului 1, condusă de edilul Daniel Tudo­rache (PSD), a alocat peste 2,75 de milioane de euro pentru realizarea, editarea, tipărirea şi distribuţia revistei „Buletinul Informativ” în următorii patru ani, potrivit unui anunţ publicat în Sistemul Electronic de Achi­ziții Publice (SEAP). Câştigă­torul licitaţiei trebuie să vină cu propria echipă de jurnalişti şi fotoreporteri care să se ocupe de redactarea, editarea şi distri­buţia publicației pe raza Secto­rului 1 din Bucureşti. Ziarul primăriei va avea 32+4 pagini în format A4, apariţie cel puţin trimestrială şi cel mult lunară, având un concept editorial şi grafic similar unei reviste. Publicația va avea un tiraj mare - 133.000 de exemplare pe apariţie, o cifră ameţitoare dacă ţinem cont că cel mai vândut tabloid din România are în prezent un tiraj de 96.000 de exemplare/apariţie, iar ziarele quality nu depăşesc cifra de 15.000. Potrivit anun­ţului de licitaţie, revista Secto­rului 1 va fi distribuită gratuit în sistem „door hanging” pentru persoanele fizice şi „door to door” pentru persoane juridice, iar în situaţii excepţi­onale, „în care contextul social din Sectorul 1 impune o medi­atizare amplă a unor eveni­mente”, numărul de pagini poate ajunge la cel mult 64. „Buletinul Informativ al Primăriei Sectorului 1 (…) se dorește a fi un instrument util de comunicare între instituție și cetățeni în scopul diseminării informațiilor de interes public, al creşterii calităţii serviciului public și al realizării unei admi­nistrări în interesul cetă­țeanului”, se mai arată în anunţul publicat pe SEAP. Termenul limită pentru depu­nerea ofertelor sau a cererilor de participare la licitaţie este 19 octombrie 2017.

 

Gabriel Mutu vrea TV online

Iar Daniel Tudorache nu este singurul primar din Capi­tală cu ambiţiile unui Rupert Murdoch autohton. Primăria Sectorului 6, condusă de fostul senator PSD Gabriel Mutu, intenţionează să înfiinţeze o televiziune online dedicată cetăţenilor acestui sector. Pentru a-şi îndeplini visul, edilul Gabriel Mutu a alocat circa 270.000 de euro de la bugetul local doar pentru perioada iunie-decembrie a acestui an. Iar planurile prima­rului nu se opresc aici: pe lângă televiziune, proiectul prevede şi înfiinţarea unei Şcoli de media care să formeze viitoa­rele generaţii de jurnalişti. „Tinerii vor avea șansa să învețe gratuit o meserie și să ofere online emisiuni de interes pentru comunitate. Programele difuzate vor avea exclusiv caracter educativ, social, de divertisment și utilitar”, spunea pesedistul Mutu în luna iunie. În urma reacţiilor critice, edilul a cerut scoaterea proiectului de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 29 iunie și prelungirea cu 30 de zile a perioadei de dezbatere publică.

Oficial, edilii susţin că reviste­le sau televiziunile finanţate de primării servesc interesul public şi transparenţa decizională. Neoficial, aceste medii de comunicare nu sunt altceva decât publicaţii care comunică realizările edilului pe bani publici

Sub comanda lui Daniel Tudorache, Primăria Sectorului 1 va finanţa cu 17,5 milioane de euro pe an echipa de fotbal Academia Rapid, înscrisă în Liga a IV-a Bucureşti. Echipa a fost înfiinţată de primărie şi va cumpăra brandul vechiului Rapid. Licitaţia pentru marcă va porni de la cel puțin 406.000 de euro.

Robu, pionierul televiziunii pe Facebook

O pasiune pentru new-media şi reţelele sociale are şi primarul Timişoarei, Nicolae Robu. În octombrie 2015, liberalul a profitat de noile medii de comunicare şi s-a gândit să-şi facă propria tele­viziune pe Facebook. De fapt, era vorba despre aşa-zise emisiuni transmise în direct pe reţeaua de socializare, în care edilul era promovat cu ajutorul câtorva tinere angajate la primărie. Singura sarcină a jurnalistelor de ocazie era să-i pună primarului întrebări dinainte stabilite, apoi să zâmbească la cameră şi să asculte cuminţi discursul sforăitor al edilului de pe Bega.

Şi Primăria Sectorului 3, condusă de edilul Robert Negoiţă (PSD), are o revistă proprie. Publicaţia se numeşte „I love Sector 3” şi împânzise scările de bloc de pe raza sectorului în perioada campaniei electorale pentru alegerile parlamentare.

 

×
Subiecte în articol: Daniel Tudo­rache