x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Atentat la maşinile scumpe

Atentat la maşinile scumpe

de Cătălin F. Vărzaru    |    23 Mar 2016   •   11:07
Atentat la maşinile scumpe

Control al direcţiei pe patru roţi, masaj în scaune, tabletă tocuh multimedia de 8 inchi, faruri full-led, cruise control adaptativ, lumină ambinetală care se poate schimba după dorinţă sunt câteva dintre inovaţiile de ultimă oră în domeniul auto care până de curând le găseam pe limuzinele premium. Renault a decis să le ofere pe o maşină de clasă C care se adresează românului de rând. Noul Megane se anunţă un concurent de temut într-unul dintre cele mai disputate segmente, acolo unde Opel Astra a fost aleasă regina balului la Geneva.

 

După ce a atins 6,5 milioane de unităţi în 20 de ani cu modelul Megane, Renault şi-a propus, cu cea de a patra generaţie, să-şi vândă noua creaţie în 50 de ţări. Noul Megane surpinde nu doar doar ca design, ci şi la modul în care se mişcă. Mai lung cu câţiva centimetri – mai precis 3,5, Megane este mai stabil pentru că a fost lăţit, i-a fost crescut ampatamentul, concomitent cu scăderea uşoară a gărzii la sol. A rezultat o maşină care vrea să împace dorinţa familistului de a fi sportiv pe şosea în clipele în care este singur sau vrea să se laude în faţa amicilor. Lansarea noului Megane îi dă această posiblitate pentru că aduce o variantă GT de 205 cai turbo scoşi dintr-un benzinar de 1,6 litri. Şi este combinat cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj în şapte trepte ce poate fi comandată manual din padele de aluminiu de pe volan.

4 Control

În premieră în segmentul C, Renault a adus ceva ce se vedea doar pe segmentul premium. Adică, patru roţi directoare. Roţile spate virează uşor în funcţie de cele din faţă şi de viteză pentru a elimina supravirarea, a permite şoferului să ia curbe mai strânse cu un confort mai mare şi a creşte stabilitatea maşinii. La viteze de până în 60 de km/h în modul normal şi 80 în modul sport, roţile din spate virează în sens opus celor din faţă cu câteva grade, pentru ca după această viteză să se întoarcă în acelaşi sens. Mişcarea este comandată cu ajutorul unui computer care analizează unghiurile implicate de 100 de ori pe secunde. Tehnologia a fost furnizată de divizia Sport a Renault. Parcursul lui GT este demn de o aventură sportivă. Padelele de aluminu de pe volan, pe lângă funcţia de bază, pot asigura în anumite secvenţe un start lansat de pe loc pentru liniuţe – funcţia Launch Control, sau o scădere bruscă a treptelor de viteză pentru o frânare de motor eficientă. Propulsorul de 205 cai putere, care are un cuplu de 280 Nm, dă posibilitatea de a atinge o viteză maximă de 230 de km/h. Diferenţa între Megane şi GT dotat cu 4 Control s-a văzut cel mai bine pe circuit unde presa invitată la eveniment a avut ocazia să simtă forţele implicate la testul Elanului, adică ocolirea unui obstacol apărut brusc pe şosea. Am simţit, de asemnea, modul în care funcţionează gadgetul şi pe serpentinele de la Predeal spre Braşov unde spre deosebire de GT, Meganul normal s-a dus de spate.

Butonul RS

GT se remarcă printr-o bară paraşoc specială, prize de aer mărite, calandru schimbat, difuzor spate cu tip Formula 1, iar la interior cu schimbător de viteze GT, volan din piele şi scaune sport cu o susţinere laterală de excepţie. Ce-i drept, aceste scaune nu-ţi permit să alegi opţiunea de masaj. GT are însă un buton R.S. Drive care modifică nu doar partajarea cutiei de viteze care schimbă la roşu, ci şi suspensia şi direcţia, care se întăresc. Direcţia de pe GT este mecanică și doar asistată electric, pentru un feedback cât mai bun al traseului. În plus are şi un sistem de sunet special proiectat pentru Renault de Bose. Preţul lui GT este diferit de oricare alt Megane şi ajunge la 22.250 de euro cu TVA, opţionale fiindu-i doar head-up display-ul, vopseaua sau o trapă panoramică. În rest, are toate celelalte beneficii ale noului Megane, adică, pe scurt: faruri full led, închidere centralizată tip mâini libere, tabletă R-link 2, lumini de zi şi stopuri de spate cu Led tip 3D, start-stop, sistem de recuperare a energiei de fârnare sau airbag-uri frontale, laterale şi cortină şi lista ar putea continua.

Revoluţia LED

Designul noului Megane conferă o notă de sportivitate. Blocurile optice alungite, sigla mărită şi mai ales stopurile care pornesc din lateralul maşini şi se întind pe aproape tot hayonul fac maşina de remarcat în trafic. În materie de gabarit, Megane are o lungime de 4,36 metri, o lăţime de 2 metri şi o gardă la sol de 14,5 centimetri. Greutăţile pentru modelel testate, GT şi 1,6 dCi, sunt de 1,46 tone, respectiv 1,39 tone. Ceea ce la consum s-a tradus cam aşa: 9,1 litri la 100 de km extraurban pentru GT cu 205 cai putere, cu peste 3 litri peste cifra anunţată de producător, şi 6,1 litri pentru dieselul de 1,6 litri şi 130 de cai putere, cu peste 2 litri faţă de ce spunea producătorul. Ce-i drept, cifre înregistrate în modul sport. Interiorul noii maşini este schimbat, iar figura centrală este sistemul R-link 2 de 22 de centimetri care oferă cea mai mare tabletă după cea a Tesla. Avantajul este că spre deosebire de majoritatea tabletelor care sunt orizontale, aceasta este verticală, ceea ce o face mai intuitivă pentru şofer. Prin intermediul gadetului, putem alege modul de condus – Sport, confort, normal, eco sau unul personalizat în care şoferul poate seta sportivitatea sau confortul trenului de rulate, modul de funcţionare al climei, culoarea lumii ambientale, tipul de masaj în scaune sau modul în care arată bordul care este full digital. Masajul în scaune, chiar dacă este destul de brutal, poate fi ales în funcţie de zona corpului şi de tipul de intensitate.

Conducere asistată

Printre asistenţii şoferului pe care i-am remarcat pe noul Renault se numără Cruise controlul adaptativ care păstrează automat viteza faţă de maşina din faţă, un dispozitiv care stinge faza lungă când din faţă se apropie o altă maşină, un sistem de parcare cu senzori pentru partea din faţă şi cameră pentru spate, un avertizor pentru pentru unghiul mort care atenţionează şoferul în cazul în care intenţionează să facă o depăşire periculoasă precum şi un martor care monitorizează marcajele de pe asflat şi dă semnale în bord şi sunete atunci când sunt depăşite acestea. Toate aceste sisteme pot fi setate sau dezactivate. Marele atu al noului Megan este însă preţul care pleacă de la 14.800 de euro cu TVA pentru varianta pe benzină de 115 cai putere, din care se va putea scădea tichetul rabla de 1.500 de euro. Renault a anunţat că din toamnă va scoate pe piaţă şi o variantă GT pentru iubitorii motoarelor diesel, adică un mic bolid cu propulsor de 175 de cai putere şi un cuplu care va depăşi 400 de Nm.


- 7,1 secunde până la 100 de km/h, sprintul noului Megane GT

- 22.250 de euro cu TVA, preţul lui GT

- 9,1 litri/100 de km, consumul celui mai sportiv Megane

Avantaje

- tehnologie de ultimă oră

- sportivitate

- accesorizare


Dezavantaje

- diferenţe sensibile între GT şi celelalte variante

- preţul pentru varianta de top

- consumul faţă de cifrele anunţate

×