După ce a vândut un milion de maşini din modelul 208 în doar trei ani de la lansare, Peugeot a hotărât că a venit momentul pentru un facelift în care să integreze tehnologiile noi apărute şi pe care să monteze motoare noi, mai economice şi mai puţin poluante, spun oficialii mărcii. Am avut ocazia să iau contact şi să testez noul 208 dotat cu cel mai economic motor din clasă, după cum e lăudat dieselul de 1,6 litri blue Hdi de 75 de cai putere. Marele avantaj al lui 208 este preţul de lansare, adică un start de 11.148 de euro cu TVA la care se poate aplica un discount care ajunge la 3.060 de euro.
Deşi am plecat hotărât să simt cum se mişcă noul motor, primul aspect cu care noul Peugeot 208 mi-a sedus simţurile a fost culoarea. Un Orange Power, adică un portocaliu metalizat prietenos care se combină cu grila mărită şi elementele cromate şi pune în evidenţă noua linie - atracţie magnetică, cum îi spune producătorul. Oricum, se remarcă redesenarea părţii frontate, prezenţa unor lumini de zi cu LED, completate de stopuri 3D Led la partea din spate. Noul hatchback, susţinătorul profitului PSA în Europa şi China, şi-a păstrat linia compactă care îl definişte ca un autovehicul, prin excelenţă, de oraş. Peugeot a umblat la aspect, oferind noul model într-o gamă de 13 culori şi finisaje cu aspect mat, perlat sau metalic. Interiorul a fost şi el regândit, noutatea fiind un nou post de comandă denumit i-Cockpit, adică o reaşezare a butoanelor, un afişaj de tip head-up un pic ridicat faţă de poziţia clasică şi o tabletă tactilă pe care afişează media, comunicarea, navigaţia şi informaţii provenite de la computerul de bord. O noutate este şi funcţia MirrorScreen care este capabilă să redea aplicaţiile de pe smartphone pe tableta lui 208. Volumul portbagajului este între 311 litri şi 1.152 de litri, dacă rabatăm scaunele din spate şi umplem maşina până la plafon. Printre opţionalele pe care 208 le oferă se numără Active City Break, care frânează automat în caz de impact iminent şi care costă 484 de euro, şi Camera video manşarier combinată cu Asistent la parcare cu faţa şi spate, sistem care ajunge la 1.032 de euro.
Supraconsum real
La drum, noul 208 se mişcă ager prin oraş şi surprinzător de bine pe distanţe lungi. Chiar dacă are doar 1.075 de kg, în varianta cu motor diesel de 1,6 litri şi 75 de cai, noul hatchback s-a comportat fără cusur pe autostradă ignorând vânturile laterale. Un punct în plus pentru suspensii, comode pe un drum denivelat şi destul de tari pentru viraje sau viteze mai mari. Am avut ocazia să testez pe un drum combinat Bucureşti – Urlaţi şi retur, cel mai economic motor diesel din lume, după cum îl laudă producătorul. Un motor de 1,6 litri blue HDi care a reuşit o performană de 2 litri la 100 de km pe un circuit care a însumat de 2.000 de km. Ei bine, nouă în teste reale ne-a scos undeva la 4,8 litri în regim mixt cu funcţia start/stop şi cam tot atât pe autostradă la o viteză de croazieră de 130 de km/h. Adică peste cifrele oficiale de 3,5 litri anunţate. PSA anunţă pentru acest motor o emisie de Co2 de doar 79g/km, adică un nou record mondial. Despre motor ar mai fi de spus că nu e prea sprinten, pentru cei 230 de Nm disponibili fiind capabil să atingă 100 de km/h în 13,3 secunde. În plus, mi s-a părut destul de zgomotos.
Avantaje
+ preţ
+ tehnologie nouă
+ economic
Dezavantaje
- lipsă aer condiţionat în varianta de bază
- geamuri manuale pe spate
- motor zgomotos
4,8 l/100 km
consumul înregistrat la testul nostru în regim mixt și pe autostradă, ceea ce înseamnă cu 1,3 litri mai mult decât cifrele oficiale anunțate
Noul Peugeot 208 a obţinut cinci stele EuroNCAP după rigorile testelor din 2015