x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum îţi poţi lua o maşină electrică cu 4.800 de euro

0
24 Mar 2017 - 20:40
Cum îţi poţi lua o maşină electrică cu 4.800 de euro Julien Grondin/Getty Images/iStockphoto Little electric car


După ce a fost sufocată de rable după eliminarea timbrului de mediu, România ar putea deveni peste noapte un El Dorado al maşinilor electrice. Un proiect publicat de Ministerul Mediului prevede ecotichete pentru achiziţia de maşini electrice care ajung la 10.000 de euro. Un astfel de discount s-ar aplica achiziţiei de maşini electrice noi, în vreme ce pentru cele hibride care au emisii de noxe de cel mult 50 de grame de CO2 la 100 de km, ecotichetul ar urma să aibă valoarea de 20.000 de lei. Valoarea mare a tichetului pentru maşini electrice face posibil ca românii care vor să-şi ia o maşină electrică să scoată din buzunar doar 6.000 de euro în cazul utilitarei Renault Kangoo ZE, sau 4.800 dacă există şi un tichet Rabla clasic. Următorul în top este Zoe, care ajunge la 10.000 de euro, sau 8.200 şi cu Rabla clasic. Spre deosebire de alte electrice, la Renault bateria se închiriează lunar contra a circa 30 de euro lunar. Costul cu întreţinerea pentru un astfel de automobil este minimă, iar un „plin” aferent unei autonomii urbane de 200 de km ajunge la 10 lei. Următoarea oportunitate în topul achiziţiilor ar fi VW e-Up care cu tot cu Rabla clasic ajunge la 14.000 de euro. Ecotichetul poate fi folosit şi la cumpărarea unui BMW i8 pentru care în loc de 134.000 de euro s-ar putea plăti „doar” 128.000 de euro. Ce nu se specifică în generosul proiect este unde s-ar putea încărca puzderia de maşini electrice care ar urma să invadeze România când staţiile de alimentare la putere mare din România pot fi numărate pe degete. De asemenea, şi sursa finanţării este neclară atâta vreme cât a fost eliminat timbrul de mediu, iar preconizata ecovignetă ar urma să fie simbolică dacă ar fi să ne luăm după declaraţiile guvernanţilor.


 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de