26 de conferinţe de presă din cele 100 anunţate pentru Salonul auto de la Frankfurt, care îşi va deschide porţile peste două săptămâni, sunt organizate de mărcile auto consacrate. Celelate sunt prezentări făcute de producători ai industriilor conexe sau ai unor bolizi de serie limitată, ceea ce spune multe despre direcţia înspre care se îndreaptă industria. Chiar şi aşa, până în acest moment, s-au anunţat 37 de premiere mondiale, între care şi cea a noului Duster. Salonul va fi dominat de germani, în condiţiile în care un număr semnificativ de producători mondiali de automobile au anunţat că nu vor onora invitaţia de la Frankfurt.
37 de premiere mondiale în care BMW, Mercedes şi mărcile grupului VW vor duce tot greul vor fi punctele de atracţie a celei a de a 67 ediţii a Salonului Auto de la Frankfurt care se va desfăşura în perioada 14-24 septembrie. Salonul va fi unul dominat de tendinţa de electrificare a automobilelor şi de autonomizare a lor. De altfel, aproape trei sferturi din conferinţele de presă sunt dedicate firmelor din industria conexă celei auto şi în mare parte accentul se va pune pe soluţii pentru viitorul electric şi autonom al industriei.
Absentesim
O altă realitate este aceea că de la standuri vor lipsi mulţi dintre producători auto de nivel mondial. Nici unul din cei Big Three american – General Motors, Ford, Fiat Chrysler Automobiles - nu va fi prezent la eveniment. În consecinţă, vor lipsi Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Abarth, dar şi Jeep. Nicio altă marcă amenicană nu-şi va expune modele pe standurile germane. Nu va prezenta nimic la Frankfurt nici copilul minune al industriei auto americane, Tesla, deşi este posibil să aibă stand aşa cum a făcut-o şi la Paris anul trecut. Dintre constructorii japonezi nu vor fi prezenţi Nissan şi Mitsubishi, părţi ale Alianţei Reanult – Nissan. Francezii de la PSA au ales să participe cu Citroen, dar nu şi cu Peugeot. În schimb, vor avea o prezenţă consistentă cei de la Opel, deveniţi între timp parte a concernului PSA, dar cu o oarecare independenţă. Aşa cum ne-a obişnuit deja, un alt mare absent va fi Volvo, care a ales o altă strategie de marketing.
Când vedem noul SUV de la Mioveni
Printre cele 37 de premiere mondiale va fi şi cea a noului Duster. SUV-ul produs la Mioveni va fi dezvelit pe 12 septembrie, în prima zi dedicată presei, puţin înainte de prânz. Dacia a publicat deja pe reţele de socializare teaseuri în care se poate intui forma şi schimbările intervenite la nivel de design exterior la noul Duster. Partea frontală se remarcă prin calandrul specific, încadrat de blocuri optice ample care accentuează lățimea percepută a vehiculului, o nouă semnătură luminoasă care integrează un ansamblu LED repartizat în trei segmente, capotă reliefată pentru o impresie de robustețe şi un scut amplasat în partea inferioară a barei frontale cu rol de element de protecție. De asemnea, parbirzul va fi poziţionat cu 10 centrimetri mai în faţă, poziția mai înclinată traducându-se prin mai multă lumină în interior. Vor exista jante de 17 inchi şi pasaje puternic evazate şi ornamente de culoare neagră dispuse în partea din spate a aripilor frontale. Pe spate va exista semnătura luminoasă Dacia cu patru carouri de culoare roșie, un scut de protecție spate, de culoare crom satinat, de dimensiuni mai mari față de cel prezent pe actuala generație şi bosaje mai mari la aripilor spate. De asemenea, blocurile optice amplasate în extremitățile caroseriei încadrează un hayon marcat de linii orizontale. Dacia dă asigurări că la interior vor fi folosite materiale de mai bună calitate. Producţia de serie ar urma să înceapă în 2017. „Am realizat mai puţine sâmbete lucrătoare în două schimburi pentru a pregăti uzina pentru noul Duster care urmează a fi lansat în producţie spre finalul anului. Acesta va demara oficial pe piaţă la începutul anului următor", a declarat în urmă cu câteva luni pentru Ziarul Financiar Yves Caracatzanis, preşedinte Automobile Dacia. Grupul Renault va mai prezenta la Frankfurt noul Megane RS. Constructorul francez a confirmat anterior că noul Megane RS va beneficia de avantajele sistemului 4Control şi, cel mai probabil, de motorul turbo 2.0 litri şi 300 de cai putere.
Electric şi autonom
Mobilitatea electrică şi autonomă va fi o caracteristică a acestui salon. Smart va aduce la stand un model care să îndeplinească cele două cerinţe. Viitorul concept va folosi tehnologie derivată din gama EQ a constructorului Mercedes-Benz. Concepul Smart are ca scop şi ilustrarea strategiei CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric). Prototipul va imagina maşina inteligentă capabilă să intre în conexiune cu suratele sale din trafic şi să optimizeze traficul în deplină siguranţă. În plus, ar urma să fie o maşină dedicată conceptului de car-sharing. Mercedes va mai prezenta şi modelul GLC F-Cell, disponibil începând de anul viitor, care va avea o automie de 500 de km bazată pe energia furnizată de celule de hidrogen din 8 kilograme de combustibil lichid precum şi una suplimentară de 48 de km plug-in prin încărcare la priză clasică.
Ofensiva germană
BMW a anunţat nu mai puţin de şase premiere dintre care două modele noi. Vorbim de noul X2 şi Seria 6 GT. Vor exista o nouă generaţie pentru X3, un concet X7, dar şi un facelift pentru i3, cu o variantă sportivă intitulată i3s. Tot la Frankfurt va fi dezvăluit şi noul M5 care promite 600 CP, tracțiune integrală și un sprint până la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Varianta sportivă electrică, i3s, oferă 184 de cai, un cuplu motor de 270 Nm şi un sprint până la 100 de km/h în 6,9 secunde precum și o viteză maximă de 160 de km/h. BMW Seria 6 Gran Turismo măsoară 5,091 metri şi în varianta 640i Grand Turismo va avea 340 CP și doar 5,3 secunde până la sută cu xDrive. Noul BMW X2 va împrumuta gama de motorizări de pe X1 şi va avea o siluetă de SUV coupe pentru a-l diferenţia de fratele mai mic. X7 ar urma să apară din 2018 foarte probabil ca şi plug-in hybrid într-o versiune de lux de numai 4 locuri similară cu seria 7. Opel va prezenta noul Grandland X, un concurent pentru Qashqai, Tiguan, Sportage, Kadjar sau 3008, şi va avea o lungime de 4,48 metri şi un portbagaj de minim 514 litri. Pe linia Opel va fi urmaşul lui Antara, dar cu sisteme updatate precum frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, sistem avansat de parcare automată și cameră video la 360 de grade care permite montajul unei imagini live "din elicopter". Opel va mai prezenta două noi variante de Isignia, un nou Tourer cu tracțiune integrală cu control vectorial al cuplului și gardă la sol cu 20 mm mai mare. Noul Opel Insignia Gsi are cu 160 kg mai puțin decât un Insignia OPC 2.8 V6 Turbo şi va putea fi condusă cu ajutorul unor padele montate pe volan. Grupul VW va aduce la sanduri noua generaţie Porsche Cayenne - cu o dimensiune mai mare a grilei frontale şi forme mai ascuţite, noua generaţie Audi A8 care va introduce sisteme de asistență autonome, un sistem micro-hibrid pentru orice motorizare şi funcții noi pentru cele două ecrane touch de la interior. VW vine cu noua generaţie VW Polo şi noul model T-Rock, fratele mai mic al lui Tiguan. Seat, latura spaniolă a concernului, va prezenta Arona, fratele mai mic al lui Ateca, şi practic o clonă a lui T-Rock.
Ce aduc asiaticii
Honda va urca pe scena de la Frankfurt cu nou Jazz, cel mai mic membru al trustului. Suzuki va lupta pe segment cu noua versiune a lui Swift, în varianta sportivă de 140 de cai putere. Sud-coreeni vor dezvălui noul Kia Stonic, un SUV de dimeniuni mici de talia lui Juke, omologul lui Kona. Hyundai vine cu i30 N cu un motor turbo cu 4 cilindri de 275 de cai putere şi varianta i30 Fastback care se adresează clienților ce preferă un design de tip coupe cu 4 uși. Chinezii de la Chery, cel mai mare exportator auto din republica comunistă, vor face o nouă încerare de a cuceri Europa un model de SUV compact hibrid. Asta după ce au dat chix cu brandul Qoros. Dacă nu, vor cuceri piaţa pe filiera britanică cu Jaguar şi Land Rover pe care le deţin pentru că va exista o versiune sportivă a lui XJR care va fi doatată cu un motor de 575 de cai putere ce va putea face suta în 4,4 secunde şi noul E-Peace, un SUV de dimeniuni mici care se luptă cu X1 sau GLA.
Noul Duster va avea camere video montate în oglinzile laterale şi o nouă siglă 4x4
- 16 euro, preţul unui bilet la Salonul Auto de Frankfurt
- 14 – 24 septembrie, perioada de desfăşurare a Salonului Auto de Frankfurt
- 37 de modele prezentate în premieră mondială
-