În timp ce fiecare mașină se depreciază, mașinile de lux se depreciază cel mai rapid dintre toate. Iată câteva dintre principalele motive pentru deprecierea mașinilor de lux. Reține că există cu siguranță mai multe motive decât acestea pentru ratele de amortizare mai mari decât media la mașinile de lux; acestea sunt doar câteva dintre motivele cheie.
Dar, indiferent ce model de mașină la mâna a doua vei cumpăra, nu uita să verifici istoric vehicul pentru a știi că totul este în ordine cu mașina sau că aceasta nu este pe lista vehiculelor furate.
Mașinile de lux sunt mai scumpe la început – plătești o primă pentru lux care nu merită suplimentar pentru mulți
Primul motiv pentru care mașinile de lux se depreciază mai repede decât mașinile normale se datorează faptului că sunt mai scumpe de la început – și o mare parte din această cheltuială suplimentară se datorează „imaterialelor” care vin cu vehiculele de lux (adică prestigiului asociat cu deținerea unei mașini de la o marcă precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz).
Pentru marea majoritate a cumpărătorilor de mașini, caracteristicile suplimentare și performanța unei mașini de lux noi nu merită diferența de preț față de o mașină de bază. De exemplu, pentru o mare parte din populația care cumpără mașini, un nou BMW seria 5 probabil că nu valorează de două ori mai mult decât un Toyota Camry. Pentru toate scopurile, Camry face o treabă la fel de bună în fiecare zi – performanța suplimentară și prestigiul siglei sunt ceva care este foarte mult în ochii privitorului. De fapt, mulți cumpărători obișnuiți cu mașini preferă Toyota în detrimentul BMW, deoarece Toyota are o mare reputație pentru fiabilitate.
În timp ce noul cumpărător ar putea vedea valoare reală în elementele care vin odată cu cumpărarea unui nou lux, există o diferență între acești cumpărători și cei care cumpără la mâna a doua – acest lucru pune presiune în scădere asupra prețurilor.
Primului proprietar tipic îi plac mașinile noi
Aici se află „paradoxul” deprecierii mașinilor de lux: nimeni dintre cei care își permit să cumpere o mașină de lux nouă nu vor să cumpere una la mâna a doua – și cei care cumpără o mașină de lux la mâna a doua nu își pot permite una nouă
Celor care își permit să cumpere mașini noi de lux, le place să le dețină. Prin urmare, ei tind să-și schimbe mașinile „aproape noi” la o rată mai rapidă decât media, ceea ce înseamnă că pe piață există adesea o ofertă destul de solidă de vehicule de lux în modele recente. Economia simplă a cererii și ofertei impune că prețurile trebuie să scadă pentru a satisface cererea, iar oferta în exces exacerbează această problemă.
Dacă ești genul de persoană care pune preț pe conducerea celor mai noi și mai bune mașini, atunci vei fi cel mai probabil genul de persoană care schimbă frecvent mașinile aproape noi pentru a fi văzut în fruntea grupului.
În urma numeroaselor studii, s-a ajuns la concluzia că Volvo – care este o marcă de lux – tinde să fie marca de mașini care este deținută pentru cea mai lungă perioadă de timp, dar în afară de aceasta, cele mai longevive mărci deținute de proprietari sunt Lexus, Toyota, Subaru și Honda, în timp ce, cel mai frecvent sunt schimbate mașinile aparținând mărcilor deținute de BMW, Mercedes-Benz, Audi și Mini - toate mărci de mașini de lux/ premium.
Preocupări privind fiabilitatea și întreținerea
Un alt motiv pentru care mașinile de lux se depreciază mult mai repede decât mașinile normale se datorează preocupărilor de fiabilitate și întreținere. Toate mașinile au potențialul de a se defecta și de a costa mult pentru reparații – iar întreținerea de rutină nu este ieftină în cel mai bun caz pentru majoritatea vehiculelor – dar mașinile de lux/de ultimă generație tind să aibă costuri de reparații și cerințe de întreținere mult mai mari.