x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce trebuie să schimbăm anvelopele pentru sezonul cald

0
Autor: Diana Scarlat 13 Mar 2020 - 09:35
De ce trebuie să schimbăm anvelopele pentru sezonul cald
Vezi galeria foto


Mitul anvelopelor „proaspete” persistă și în sezonul de vară. Mulți proprietari de autoturisme au învățat că trebuie să cumpere cauciucuri „proaspete”, fabricate în anul curent, deși este doar un fals lansat pe piață cu opt ani în urmă, când un distribuitor a-ncercat să modifice regulile pieței, mizând pe aducerea în țară a unui stoc mare de anvelope produse în acel an. Specialiștii explică ce trebuie să avem în vedere atunci când schimbăm anvelopele de iarnă cu cele de vară și de ce trebuie să facem acest lucru, în cel mai scurt timp.

 

Iarna a trecut, iar proprietarii de mașini trebuie să știe că este imperios necesară schimbarea anvelopelor cu cele de vară. Cei care ignoră acest lucru ar putea avea probleme, atât în legătură cu siguranța în trafic, dar și cu anvelopele de iarnă, care vor putea deveni inutilizabile în următorul sezon. „Compoziția anvelopelor este adaptată în funcție de temperatură, iar anvelopele de iarnă

au o compoziție care nu este favorabilă temperaturilor ridicate. Acestea au un risc mai mare la utilizare, în sezonul cald. Dacă folosim o anvelopă de iarnă vara, este ca o gumă de șters, extrem de moale. E clar că nu vor fi performante și folosirea lor va fi foarte riscantă. Este un risc mult mai mare să utilizezi anvelope de iarnă pe timp de vară, decât anvelope „all seasons”, chiar dacă riscul e mult mai mare la utilizarea anvelopelor de vară iarna. Cu cât asfaltul e mai cald, cu atât compoziția devine mai moale și anvelopa se uzează mai repede, caracteristicile cauciucurilor se deteriorează,iar compușii cauciucului își schimbă structura, iar în următorul sezon de iarnă, anvelopa va avea o structură mult mai rigidă, dură, care nu va mai funcționa corespunzător”, explică Florin Goanță, manager Anvelope.ro.

 

De câte ori pot fi utilizate anvelopele

Specialiștii din piață mai spun că nu ne putem orienta în funcție de un anumit număr standard de utilizări, atunci când schimbăm anvelopele pentru vară sau pentru iarnă, ci doar în funcție de caracteristicile tehnice care pot fi observate în service. „În mod normal se folosesc în funcție de gradul de uzură. Anvelopele au un marcaj, iar atunci când este atins trebuie să fie schimbate anvelopele. Există un minimum legal de 1,6 milimetri – adâncimea minimă a profilului - al acelor marcaje, dar recomandarea producătorilor este ca în sezonul de vară să se înlocuiască atunci când ajuns  la 3 milimetri, iar în sezonul de iarnă, la 4 milimetri. Pericolul este acvaplanarea. Cu cât anvelopa se uzează mai mult, ea nu mai are capacitatea să scoată apa de sub ea”, mai spune reprezentantul Anvelope.ro. Oamenii ne întreabă din nou de anvelope produse în 2020. A ramas un stoc mare de anvelope de vară în piață din sezonul anterior, de la toți distribuitorii, dintre care o parte sunt produse în 2018. Unii dintre distribuitori nu depozitează anvelopele în condiții coforme, dar trebuie să se facă diferența între cei care respectă standardele și cei care le depozitează în neconformitate cu regulile tehnice. Mai este un „narativ” care trimite clienții către anvelopele produse în Europa centrala, pentru că li s-a spus oamenilor că acelea sunt cele mai bune. Clienții  ar trebuie să știe că nu tara de provenienta garanteaza calitatea si performantele produsului.

O anvelopa trebuie sa raspunda necesitatii clientului indiferent de tara de fabricatie si doar o opinie cu adevarat specializata poate identifica produsul corespunzator in urma experientei si a cunostiintelor dobandite, explică reprezentantul Anvelope.ro, adâugând că cel mai sigur mod de a alege anvelopele este prin apelarea la consultanță din partea service-urilor sau magazinelor de specialitate.

 

Anvelopele pot reprezenta o asigurare pentru un potential eveniment printr-o siguranta sporita. Astfel cu cat ne achizitonam anvelope mai performante in bugetul pe care il putem aloca cu atat suntem mai in siguranta. Clienții pot pune întrebări, se pot convinge singuri, la fața locului, dacă depozitarea se face în condiții conforme cu standardele și normele tehnice recomandate de producători. De asemenea, pot consulta documentele tehnice și normele în vigoare, astfel încât să se asigure că aleg cea  mai bună variantă.

 

 

Este un risc foarte mare, în special pe carosabil umed, pentru că anvelopa de iarnă  folosită vara devine extrem de moale. Totul se rezumă la distanța de frânare, de fapt. În al doilea rând, anvelopa de iarnă se uzează foarte repede, dacă este folosită în sezonul cald.

Florin Goanță, manager Anvelope.ro

 

 

Un fals devenit regulă în piață: DOT-ul, cea mai mare păcăleală

Lansarea ideii de „prospețime” a cauciucurilor de iarnă a fost foarte bine primită de publicul larg, mai ales pentru că a venit ca o noutate, într-un domeniu la care foarte mulți dintre consumatori nu se pricep. Iar răspândirea ei în piață s-a produs cu viteza sunetului, pentru că știrea falsă se bazează pe ideea generală de prospețime a produselor cumpărate, precum și pe confuzia cu marcajele specifice vinurilor certificate DOT, pe piața internațională. În august 2017, unul dintre cei mai mari producători de anvelope din România a-ncercat chiar să lanseze o campanie de informare, explicându-le proprietarilor de autoturisme că nu-și cumpără banane pentru sezonul rece, deci nu e nevoie să fie proaspete... În continuare, însă, românii caută DOT-ul și își doresc anvelope produse cât mai recent. De fapt, calculul pe care ar trebui să-l facă cel care caută anvelope are câteva principii de bază: nu trebuie să stea mai mult de cinci ani în depozit, până la montarea lor pe mașină, iar durata lor de viață, după montare, este de maximum cinci ani, dacă au fost depozitate în condiții corecte.

 

Specialiștii care oferă și montează anvelope ar trebui să-i și consilieze pe clienți, astfel încât să le recomande cele mai bune cauciucuri care se potrivesc la mașina lor, profilului șoferului și, bineînțeles, bugetului fiecăruia. Ideal ar fi ca toți clienții să caute anvelope premium, însă nu toți și le pot permite, diferența de calitate făcând-o consultantul.

 

 

 


 

Serviciul de email marketing furnizat de