Un alt mare producător auto intră în hora scandalului Dieselgate. Procurorii francezi acuză grupul PSA că a trucat testele la emisiile de noxe. Potrivit anchetei, Citroen C4 Cactus a atins, în cadrul unor teste efectuate pe șosea în decembrie, emisii de oxid de azot de 585 mg/km, de 7 ori mai mari decât limita legală de 80 mg/km. În cadrul testelor de laborator, la temperaturi cuprinse între 17-23 de grade emisiile au fost de 3 ori mai mari decât limitele europene admise.
"Suntem extrem de surprinși de această decizie, chiar șocați. Nu folosim trucuri interzise pentru software-ul motoarelor", a declarat în replică Gilles Le Borgne, șeful de inginerie al Grupului francez. PSA anunţase recent că din 2017 Grupul va face încă un pas înainte prin extinderea măsurătorilor efectuate în condiţii reale de utilizare şi la emisiile de oxizi de azot, după cele de consum real al consumului de carburant.
În Orientul îndepăratat constructorul japonez Nissan are probleme din cauza motorul diesel de 1,6 litri furnizat de partenerul de alianţă Renault. Coreea de Sud a interzis de la vânzare modelul Qashqai dotat cu acest motor, cel mai bine vândut SUV al Nissan. Japonezii sunt acuzaţi că au obţinut ilegal certificatul de omologare şi au pierdut procesele pe care le-au intentat autorităţilor sud-coreene.
"Este regretabil. Nu există nicio schimbare în poziția noastră că nu am folosit niciun dispozitiv ilegal în mașinile noastre", a precizat purtătoarea de cuvânt a Nissan.