Producătorii auto nu mai echipează autoturismele livrate cu clasica roată de rezervă. Unii încă mai folosesc un fel de roată de dimensiuni mai mici la care se păstrează doar dimensiunea jantei.
Au recurs la această variantă din două motive. Primul a fost pentru a scădea costurile, greutatea maşinii şi a introduce un nou opţional, roata de rezervă clasică. Alţii au eliminat complet spaţiul dedicat acesteia. Al doilea motiv a fost că anvelopele actuale permit rulajul pe o anumită distanţă în condiţii de pană uşoară.
Anvelopele runflat sunt capabile chiar de viteze de până la 90 de km/h pe o distanţă care poate ajunge la 320 de km. Pentru remedierea rapidă a penelor la anvelopele normale, există aşa-numitul kit de reparaţie roată.
Acesta conţine, în principal, un spray cu o spumă care aderă la suprafaţa interioară a anvelopei cu ajutorul căreia se sigilează gaura apărută. În cazul unor găuri mai mari, acestea se pot sigila manual cu ajutorul unor tuburi mici de cauciuc care se introduc cu un instrument special prezent în kit.
Umflarea se face cu un compresor, prezent şi el în acelaşi pachet. Preţul kitului variază între 10 şi 50 de euro.