x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cât de hibrid e Clio al V-lea

Cât de hibrid e Clio al V-lea

de Tudorel Muşat    |    24 Noi 2023   •   06:20
Cât de hibrid e Clio al V-lea

Clio a ajuns la cea de-a cincea generație. Din 1990 până acum a fost vândut în peste 16 milioane de exemplare. Acum, micuța de la Renault a ajuns un full hibrid plin de senzori care îi pot asigura o deplasare în siguranță de cinci stele. În plus, Clio beneficiază de un finisaj special, denumit Esprit Alpine, care scoate în evidență sportivitatea mașinii sprințare, care ajunge la 145 de cai putere. Am testat și eu timp de cinci zile, noul Clio și am rămas impresionat de consum și de modul în care se mișcă.

 

Clio și-a schimbat radical hainele. Farurile subțiri full-LED sunt mai compacte, combină cinci fascicule de înaltă tehnologie și adaptează automat distribuția luminii între fasciculele de fază lungă și cele de întâlnire. Formele aerodinamice măresc vizual partea din spate și adaugă aderență la sol. Marginea inferioară este gri șist mat în versiunea Esprit Alpine testată. Stopurile spate includ capace cristaline, care oferă o imagine a interiorului. Marginile exterioare luminoase ale luminilor spate reflectă modelul de iluminare din față. În pofida tuturor modificărilor de la interior, Clio are aceleași dimensiuni ca și versiunea anterioară: 4.053 mm lungime, 1.988 mm lățime și 1.439 mm înălțime. Finisajul Esprit Alpine vine, de asemenea, cu jante din aluminiu de 17 inchi care radiază ADN-ul Alpine: sunt tăiate în formă de diamant, negre cu lac gri fumuriu, în jurul unor centre albastre. Insigna Clio din spate este de culoare Deep Glossy Black.

 

Două motoare

 

Clio se mișcă foarte ușor și, grație impulsului electric pe care îl poate primi la plecare, în funcție de încărcarea bateriei, poate sprinta până la sută în 9,3 secunde. Ceea ce-l face să plece repede de la stop.

Un asistent de condus ecologic pentru toate opțiunile de propulsie îl sfătuiește pe șofer cu privire la cele mai bune modalități de a economisi combustibil și, astfel, de a reduce emisiile de CO2 din gazele de eșapament atunci când sportivitatea este înlocuită cu spiritul verde. Renault a început să integreze tehnologia full hybrid E-Tech în mașinile sale în 2020. Noul Clio, în versiunea full hybrid E-Tech de 145 CP a beneficiat de peste 150 de brevete, precum și expertiza pe care Renault a acumulat-o pe circuitele de Formula 1 - în special recuperarea și regenerarea energiei. Arhitectura sa serie-paralelă combină două motoare electrice (un motor de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune de 18 kW) cu un motor 4 cilindri cu ardere internă de 1,6 litri și 69 kW (94 CP), o cutie de viteze inteligentă multimodală fără ambreiaj și o baterie de 1,2 kWh. Transmisia motorului cu ardere internă are patru rapoarte de transmisie, iar motorul electric principal are două rapoarte. Grupul motopropulsor hibrid complet E-Tech poate combina intrările pentru motorul clasic și motorul electric în până la 14 moduri diferite pentru a optimiza eficiența energetică. Atunci când pornește, mașina este alimentată invariabil de motorul electric și îl poate folosi până la 80% din timp în orașe - reducând consumul cu până la 40% față de un motor pe benzină convențional. Capacitatea bateriei noului Clio în zonele urbane este cea mai mare din segmentul mașinilor hibride de oraș. Datorită grupului motopropulsor eficient, emisiile de CO2 sunt limitate, începând de la 95 g/km, ceea ce îl face remarcabil în categorie. Acest lucru se adaugă la liniștea de care te bucuri la mașinile electrice și la faptul că nu trebuie să te oprești pentru a încărca bateria. Consumul a fost și el impresionant. După 350 km de autostradă și drum combinat de deal-oraș, consumul a fost de 5,3 litri/100 km. După încă un parcurs de 80 km prin Capitală, consumul mediu a ajuns la 5,8 litri/100 km la o viteză medie de 41 km/h și un parcurs total de 430 km. Și tot mai aveam benzină pentru 90 km. Cutia de viteze permite condusul în poziția B, care asigură o frânare recuperativă destul de bună. Tehnologia MULTI-SENSE permite șoferului să aleagă din trei moduri presetate de condus - Eco, Normal sau Sport. Schimbările nu se văd prea mult în comportamentul mașinii. Se poate simți o schimbare a setărilor cutiei de viteză, dar direcția și suspensia nu se modifică sesizabil. În schimb, bordul capătă o grafică nouă la fiecare dintre moduri.

 

Asistenți inteligenți

 

Noul Clio dispune de 20 de sisteme avansate de asistență pentru șofer pentru o conducere mai ușoară și mai sigură. Sunt împărțite în trei familii: Conducere, Parcare și Siguranță. Printre cele cheie se numără asistența activă a șoferului, camera la 360° și frânarea activă de urgență cu senzori pentru biciclete și pietoni. Acest set cuprinzător de sisteme de asistență a șoferului plasează Clio printre cele mai sigure mașini din clasa sa, cu cinci stele la testele EuroNCAP. Active Driver Assist este una dintre principalele caracteristici pentru conducere fără stres și siguranță maximă. Acest ADAS combină Adaptive Cruise Control, Stop & Go și Lane Keep Assist, care echivalează cu o conducere autonomă de Nivelul 2. Este perfectă mai ales pentru conducerea pe autostrăzi și în ambuteiaje. Frânarea activă de urgență, disponibilă standard conform noilor norme europene, maximizează siguranța prin avertizarea șoferului în legătură cu situațiile periculoase. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul frânează automat mașina. Clio oferă, de asemenea, o gamă de sisteme care facilitează parcarea, inclusiv gararea fără mâini și o funcție de cameră cu vizibilitate la 360° care oferă o imagine de ansamblu prin combinarea a patru surse pentru a localiza și vizualiza toate obstacolele din jurul vehiculului.

 

Confort la interior

 

Habitaclul este mai confortabil decât  la versiunile anterioare. De îndată ce deschizi ușa, dai cu ochii de materiale mai bune. Spațialitatea și ergonomia sunt în continuare punctele forte ale autovehiculului. Scaunele, panourile ușilor și planșa de bord ale noului Clio cu finisaj Techno sunt îmbrăcate într-o țesătură sustenabilă special dezvoltată, care cuprinde până la 60% fibre modale marca TENCEL, o fibră celulozică pe bază de biomasă, ecologică. În Clio nu există piele. În schimb, suprafețele sunt îmbrăcate cu TEP, o țesătură acoperită cu granulație, realizată din fibre bio-sursă și poliester. Finisajul Esprit Alpine este prevăzut cu scaune specifice. Formele scaunelor sunt mai învăluitoare, pentru a oferi mai mult suport lateral, sportiv, și un plus de confort. Au și încălzire în două trepte pentru ocupanții locurilor din față. Un steag roșu, alb și albastru, simbolizând Franța, este brodat pe lateral, ca și în dreapta bordului. Clio are o nouă planșă de bord, care include un afișaj digital fără margini, cu o diagonală de 10 inchi. Sistemul său multimedia Renault Easy Link se poate conect prin bluetooth prin Android Auto și Apple CarPlay. Aerul condiționat automat, cheia de card hands-free și încărcătorul wireless pentru smartphone sunt doar trei dintre numeroasele facilități ale noului Clio. Prețul de plecare pentru versiunea Esprit Alpine full hibrid pleacă de la 24.000 de euro cu TVA, fără tichet rabla.



 

Dezavantaje

- rezervor de 38 de litri

- merge electric foarte puțin

- acumulator relativ mic

 

Avantaje

 

- consum mic

- e hibrid

- siguranță ridicată

 

 

 

- 142 mm, garda la sol

- 391 de litri, volumul portbagajului

- 9,3 secunde, sprintul până la 100 km/h

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

 

×
Subiecte în articol: hibrid clio v senzori stele finisaj