Mercedes-Benz şi-a majorat avansul faţă de rivalul BMW în primele nouă luni, graţie unor noi modele precum SUV-urile GLC şi GLA şi sedanul restilizat E-Class, fiind în grafic pentru a-şi menţine poziţia de cel mai mare producător de automobile de lux din lume, transmite Bloomberg.
În primele nouă luni din 2017, vânzările Mercedes, divizia de lux a Daimler AG, au urcat cu 12%, la 1,72 milioane de vehicule, în timp ce brandul BMW a raportat un avans de 3,9%, la 1,54 milioane de unităţi. Livrările Audi, divizia de lux a Volkswagen AG, au scăzut cu 2% în perioada ianuarie - septembrie 2017, la 1,38 milioane de vehicule.
Audi dă semne de redresare, iar luna trecută vânzările pe plan global au urcat cu 2,7%, pe fondul majorării cererii pentru SUV-uri şi a creşterii livrărilor în China.
Luna trecută, Mercedes a anunţat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro până în 2025, pentru a contracara aşteptata presiune asupra câştigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profitului în schimbul majorării vânzărilor de vehicule electrice, îndeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile în viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se aşteaptă ca până la 25% din sedanuri, SUV-uri şi automobile cu două locuri să fie electrice până în 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansat în 2019.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică)