Cât de sigure sunt microcarurile pe care le vedem alergând prin traficul urban. E vorba de acele maşinuţe care se mai numesc şi cvadricicluri, care au o masă proprie de sub 400 de kg, o putere care nu depăşeşte 20 de cai sau 15kW în cazul uneia electrice şi care se pot conduce şi cu permis categoria B1.
EuroNCAP a efectuat o serie de teste cu unele dintre cele mai populare astfel de autovehicule. Maximul obţinut a fost de 2 stele şi a fost adjudecat de electricul Twizzy de la Reanult. Cu o rată de 39%, a depășit Chatenet CH30, un cvadriciclu greu, cu uşi, produs tot de o companie franţuzească, ce a reuşit să obţină un procent de 38% în privinţa siguranţei ocupanţilor şi care are un preţ de 16.300 de euro în România. În rest, toate celelalt micromaşini testate nu au depăşit rangul de o stea, adică n-au trecut de 30%.
Microcar este una dintre acestea și poate fi zărită şi prin Bucureşti. Chiar dacă poate fi condusă de persoane cu vârsta de peste 16 ani, modelul M.GO prezintă carenţe majore la nivelul structurii extrem de fragile în caz de impact. Specialiştii au remarcat că airbagul introdus pe modeul 2016 nu îmbunătățește cu nimic siguranţa faţă de modelul din 2014, fiind doar o chestiune de marketing.
Printre vehiculele de o stea testate s-a numărat creaţia indiană Bajaj Qute, dar şi pomposul Aixam Crossover GTR care ajunge să coste 16.800 de euro, deşi e un veritabil coşciug pe roţi. Spre comparaţie, un Smart costă până în 10.000 de euro şi oferă o siguranţă de patru stele.