După lovitura pe care a dat-o Elon Musk cu Tesla 3, marii jucători din industria auto îşi reorientează bugetele de investiţii către maşinile verzi într-un ritm fără precedent. Mercedes a anunţat că va pune la bătaie 14,5 miliarde euro pentru următorii doi ani din dorinţa de a trece la automobile verzi pe toată gama de modele. Şi nu e vorba doar de maşini electrice, ci şi de tehnologii care folosesc pilele de hidrogen pentru a produce energia electrică necesară propulsiei. Modelul GLC va primi o astfel de sursă de alimentare, în vreme ce pentru SMART se pregăteşte o ofertă dublă, atât motoare cu ardere internă, cât şi varianta electrificată a micului automobil. Din 2017 se preconizează că vârful de gamă S 500 va fi capabil să parcurgă cel puţin 50 de km în regim pur electric. Volkswagen profită de moda maşinilor electrice pentru a-şi spăla imaginea după scandalul Dieselgate. Grupul german anunţă lansarea a nu mai puţin de 30 de modele în următorii nouă ani, concomitent cu eliminarea din portofoliu a 40 de modele sau mărci din cele 340 existente. Prin acest pas, VW doreşte, în primul rând, să evite fraude de proporţii cu noxele cum s-a întâmplat în scandalul Dieselgate. În plus, viitoarele norme europene în materie de protecţie împotriva poluării vor limita drastic performanţele motoarelor cu ardere inernă.