Viitorul nu sună tocmai bine pentru producătorii de mașini și componente pentru automobile. Anii ce vor veni vor lovi puternic într-unul dintre motoarele dezvoltării economice ale UE, cu ramificații serioase și în România. Industria auto a cunoscut o contracție de 2% anul trecut și se pare că este doar începutul, pentru că există doi factori care îi sunt potrivnici: mașina electrică și ridesharingul. La aceștia se vor adăuga și normele de poluare din ce în ce mai drastice. Un studiu al Pwc arată că europenii vor cumpăra mai puține mașini după 2025 și se vor concentra mai mult pe platformele de mobilitate precum Uber sau Bolt. Nu mai puțin de 50% dintre europeni iau în calcul să renunțe la mașina personală în favoarea serviciilor de “robotaxi cu vehicule autonome”, dacă prețul va fi competitiv. Și japonezii par că deja au înțeles încotro se îndreaptă Europa. Toyota a anunțat deja lansarea propriului serviciu de mobilitate în UE. Kinto, cum se numește noul serviciu de car-sharing, va funcționa experimental, chiar de anul acesta, pe parcursul Olimpiadei de la Tokyo.