Profitul operațional pentru cele trei luni încheiate la 30 iunie a ajuns la 578,66 miliarde de yeni (4,3 miliarde de dolari), de la 997,4 miliarde de yeni în aceeași perioadă a anului trecut, a anunțat joi Toyota, la finalul unei perioade dificile. Compania și-a redus în mod repetat obiectivele lunare de producție din cauza penuriei globale de cipuri și a restricțiilor COVID-19 impuse uzinelor din China.
Amploarea loviturii asupra veniturilor a fost cu mult peste așteptări - analiștii chestionați de Refinitiv estimaseră o scădere de 15% - și a părut să ia prin surprindere investitorii. Acțiunile Toyota, cel mai mare producător auto din lume după vânzări, și-au extins pierderile, scăzând cu 3%.
"Este extrem de rău", a declarat Koichi Sugimoto, analist la Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities.
Deși problemele de producție fuseseră deja semnalate de producătorul auto, Sugimoto a spus că unele dintre costurile mai mari au ieșit în evidență.
Constructorul auto a declarat că majorarea prețurilor materialelor l-a costat 315 miliarde de yeni.
În ciuda trimestrului sumbru, producătorul auto și-a menținut prognoza privind profitul operațional pentru întregul an și planul de a produce 9,7 milioane de vehicule în acest an fiscal, citând ceea ce a spus că a fost o cerere reziduală puternică.
Un purtător de cuvânt al Toyota a declarat că producătorul auto va putea să achiziționeze cipurile care au împiedicat producția și se așteaptă ca deficitul de personal de la unele fabrici naționale din cauza epidemiilor COVID-19 să fie rezolvat.
Producția ar urma să se relanseze spre a doua jumătate a anului financiar, a spus purtătorul de cuvânt.
(sursa: Mediafax)