x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Qashqai, vărul japonez al lui Duster

Qashqai, vărul japonez al lui Duster

de Cătălin F. Vărzaru    |    02 Dec 2015   •   21:12
Qashqai, vărul japonez al lui Duster

Qashqai este un SUV de dimeniuni compacte pe care Nissan l-a inventat în 2007 pentru a ataca cel mai disputat segment din industrie. Creaţia grupului franco-nipon a ajuns acum la ce-a de a doua generaţie plus câteva facelifturi. La fel cum e şi varianta 2015. Un automobil care înglobeză tehnologiile noi, la modă, dar care la origini provine din aceeaşi tehnologie şi gândire ca vărul său de trust, Dacia Duster. Diferenţa o găsim în finisaje şi dotări, dar şi într-un preţ aproape dublu.

Transformarea lui Qashqai într-un SUV cu alură premium a apărut odată cu cea de a doua generaţie. Redesenarea modelului şi folosirea tehnologiei denumite Chassis Control - care permite un control activ al direcţiei şi rulării - a adus mai multă dinamicitate maşinii. Simţi diferenţa dintre vechi şi nou printr-o upgradare la un nivel care aduce modelul într-o clasă mai rafinată. Liniile noului Qashqai aduc aminte de Mazda CX-7 şi de senzaţia de agresivitate a acesteia. De altfel, modul în care se mişcă SUV-ul compact al japonezilor, graţie şi motorizărilor diesel marca Reanult , îl califică atât pentru un trafic urban, cât şi pentru excursii lungi în familie. Chiar şi cu capabilităţi de teren desfundat, dar fără mari pretenţii, cel puţin pentru modelul testat de mine, unul cu tracţiune faţă.

Puternic
În trafic maşina se simte bine aşezată şi chiar puternică, chiar dacă am avut sub capotă un propulsor de 1,5 litri dci de 110 cai putere. Cuplul de 260 de Nm este suficient pentru orice mişcare. Consumul mediu înregistrat de mine a fost de 5,8 litri/100 de km pe autostradă şi 8 litri/100 de km în oraş cu folosirea sistemului start/stop. Performanţa la acest capitol a fost un consum de 2,7 litri la 100 de km, un record reţinut de computerul de bord pentru maşina care adunase deja peste 22.800 de km de teste. Direcţia este uşoară, suspensiile sunt echilibrate, fără a excela însă în confort sau în abordarea virajelor strânse fără nici un fel de emoţii. Oricum, au făcut faţă cu biro vânturilor laterale puternice de care am avut parte pe autostradă. Există diverse sisteme de asistenţă a şoferului. Cum ar fi cel de avertizare la părăsirea benzii de rulare; de evitare a impactului frontal prin avertizarea privind existenţa unui impact iminent şi frânarea automată sau cel privind asistenţă în cazul atenţiei şoferului, un gadget care analizează comportamentul şi emite semnale care aduc aminte de faptul că este cazul unei pauze în condus. Evident, sunt prezente luminile cu LED, aşa cum în varianta de top există şi faruri bi-LED cu efect antiorbire pentru faza lungă.

Puzdrie de date
Interiorul benficiază de cuceririle în domeniul conectivităţii totale cu telefonul mobil şi de un computer de bord care furnizează zeci de informaţii despre starea maşinii acoperind gustul oricărui pasionat de date. Acestea sunt afişate atât pe un display de mici dimensiuni montat între ceasurile indicatoare, dar şi pe o tabletă integrată în bord. Maşina oferă un confort decent, fără pretenţii pe partea de materiale sau de personalizare a scaunelor. În schimb, avem la dispoziţie o multitudine de spaţii de depozitare pentru pahare, căni sau alte obiecte, la fel cum există o mare disponibilitate pentru conectivitate, atât prin bluethoot, cât şi prin port USB sau auxiliar. Ar mai fi de remarcat sistemul care asistă şoferul la parcare şi frâna electrică cu deblocare automată. Preţul lui Qashqai se situează între 18.990 şi 31.490 de euro cu TVA în funcţie de motorizări, tracţiune şi opţionale.

Avantaje
- consum redus
- opţionale
- tehnologie

Dezavantaje
- motor zgomotos
- calitatea materialelor
- preţ
 

×
Subiecte în articol: nissan qashqai