“Avem nevoie de programul <
Argumentele sunt susţinute şi de cifre. În primele zece luni ale anului 2013 s-au vândut cu 10% mai puţine autoturisme noi faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012 (53.745 faţă de 59.746). Ne încadrăm în “trendul” pieţei Europei de Est, dar avem cea mai severă scădere – de circa 11,4%. Serbia a scăzut cu 8,2%, Bulgaria cu 7%, Slovacia cu 4%; unele ţări au crescut: campioană este Slovenia, cu 6,6%.
Cel mai îngrijorător este că de trei ani în coace au crescut de trei ori impoortul maşinilor second hand, şi în cadrul lor al maşinilor mai vechi de nouă ani. Astfel, pentru primele 10 luni din 2012, din cele 174.950 maşini second hand importate, 59.3% sunt mai vechi de 9 ani; în aceeaşi perioadă a anului 2013 procentajul ajunge la 69,7% (dintr-un total de 225.000).
Dintre maşinile second hand preferate de români, pe primul loc se numără modelele VW (25.4%), Opel (17.7%), Ford (11.8%), Audi (6.9%), BMW (6.2%), Renault (4.3%), Mercedes (4.1%), Skoda (4.0%), Fiat (3.3%).
Citește pe Antena3.ro