Marii producători din industria auto renunţă rând pe rând la participarea la marile Saloane internaţionale. După ce Mondial de l'Automobile a fost văduvit de prezenţa unor mărci de renume pe motiv că francezii vor acapra toată expoziţia, a venit rândul Internationale Automobil-Ausstellung care va avea loc în septembrie la Frankfurt să aibă aceeaşi soartă. Volvo, Mitsubishi şi Ford au anunţat primele că nu vor fi prezente la Salonul German. Acum Peugeot, Nissan şi o parte din Grupul FCA nu vor avea stand. În plus, nu vor fi prezente nici mărcile de lux ale Peugeot şi Nissan, DS şi respectiv Infiniti. Din grupul FCA nu vor veni în Germania Fiat, Alfa Romeo şi Jeep.
„Bineînțeles că regretăm retragera unor expozanți așa de mari. Motivele variază și sunt specifice fiecărei companii, majoritatea sunt legate de rațiuni financiare sau de o modalitate diferită de comunicare. Cu toate acestea, toți acești expozanți au recunoscut importanța unor asemenea evenimente de profil și au promis revenirea la edițiile viitoare”, a declarat Klaus Braeunig, directorul Verband der Automobilindustrie.
Motivele ţin la nivel declarativ de schimbarea strategiei de comunicare care reorientează fondurile către social media şi campanii pe internet dedicate unor anumite tipuri de clienţi. Însă, este ştiut că multe mărci renunţă la saloanele cu puternic specific local pentru că există teama de neloialitatea concurenţei ţării gazde, în acest caz a puternicelor mărci germane. Rămâne de văzut dacă Opel, cea mai veche firmă germană, va avea o altfel de reprezentare decât patronii francezi de la PSA. În schimb, şi-au anunţat prezenta peste 50 de mărci din China, multe dintre ele pentru prima oară la un Salon auto de asemenea proporţii. Interesant este că la Frankfurt şi-au anunţat prezenţa mărci din domeniul IT şi Electronice precum Qualcomm, Sony şi IBM.