Legislaţia Comisiei Europene împiedică autorităţile române să ia măsuri în scandalul Dieselgate. Registrul Auto Român nu a aplicat sancţiuni reprezentanţilor grupului Volkswagen din România pentru că autovehiculele destinate pieţei europene, la care au fost utilizate dispozitive de manipulare a emisiilor poluante, deţin omologare CE de tip, se arată într-un răspuns al RAR, adresat Mediafax.
Legislaţia europeană impune, în cazuri de tipul Dieselgate, remedierea neconformităţilor prin acţiunea de rechemare a vehiculelor. Autoritatea de omologare germană KBA, cea care a acordat majoritatea omologărilor comunitare, nu a retras omologările CE de tipul respectiv şi nu a impus producătorului identificarea şi aplicarea unor soluţii de remediere a problemelor constatate.
KBA permite implementarea măsurilor treptat, după efectuarea unor testări multiple, luând în considerare o multitudine de particularităţi ale vehiculelor cărora le sunt destinate. RAR a stabilit împreună cu reprezentantul grupului Volkswagen în România că acesta va raporta lunar vehiculele care au efectuat acţiunea de rechemare prin reţeaua naţională de dealeri autorizaţi ai grupului.