Tesla are un mesaj clar pentru DeWitt Lambert, un angajat de culoare, care acuză compania de discriminare rasială: ia banii și nu spune nimic, potrivit The Guardian.
„În ceea ce privește soluționarea, suntem dispuși să-l plătim pe domnul Lambert, dar numai dacă rezolvăm această problemă înainte să intre în atenția presei, de preferat în următoarele câteva ore”, scria consilierul general Tesla, Todd Maron, avocaților bărbatului, anul trecut. „Dacă va intra în atenția presei, nu va mai exista nicio înțelegere”.
Mesajul, oferit de unul dintre avocații bărbatului celor de la The Guardian, oferă o imagine clară a ceea ce unii spun că este o strategie agresivă a companiei Tesla în fața unor plângeri grave și a posibilelor presiuni negative.
Tacticile de PR ale companiei lui Elon Musk au fost în atenția oamenilor în această săptămână, când compania a aruncat vina în mod public pe o victimă a unui accident mortal în care a fost implicată una dintre tehnologiile sale autonome.
În cele trei săptămâni de la moartea lui Walter Huang, 38, a cărui Tesla Model X a fost implicată într-un accident, în timp ce se afla pe pilot automat în California, compania a repetat că vina este a victimei, nu a tehnologiei companiei.
Declarațiile defensive în contextul actualei tragedii și oferta de decontare din disputa angajatului Lambert oferă o fereastră a modului în care firma lui Elon Musk a încercat să oprească criticile sau să le atace public. Este o abordare obișnuită în Silicon Valley, unde companiile încearcă să oprească publicitatea negativă, păstrând reclamațiile în afara instanței și rezolvând dispute ample în spatele ușilor închise.
Lambert, un electrician angajat ca asociat de producție în 2015, a deschis un proces de hărțuire și discriminare la care a fost supus timp de luni de zile. Anul trecut, Tesla a negat în mod categoric afirmațiile în declarații lungi care încearcă să pună la îndoială caracterul lui Lambert.
Avocatul lui Lambert, Larry Organ, care se confruntă cu critici repetate din partea Tesla, a oferit mailul celor de la The Guardian, ca exemplu al eforturilor companiei de a opri atenția mediatică și de a aduce la tăcere angajații.
Mailul din luna martie a anului 2017, trimis de Maron către Lambert, spune că un răspuns negativ din partea lui Lambert va duce la complicații, în condițiile în care compania va „sublinia, desigur, toate faptele din documentul atașat”. Documentul, potrivit lui Organ, se referea la caracterul lui Lambert.
Organ a mai declarat că Tesla a oferit o întâlnire între Musk și Lambert, ca parte a înțelegerii.
Un purtător de cuvânt al Tesla nu a negat conținutul mailului, dar a afirmat că Maron a răspuns cererii de bani a lui Organ și amenințării publice cu o poveste.