Cea mai mare problemă a vehiculelor electrice nu este autonomia, ci modul în care se poate face încărcarea lor. Dacă în acest moment s-a atins oarecum un plin tehnologic în ceea ce priveşte dezvoltarea bateriilor, există proiecte clare în ceea ce priveşte modul în care s-ar putea face încărcarea activă a acumulatorilor. Continental va prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt din toamnă o tehnologie de încărcare inductivă care ar urma să fie instalată pe vehiculele electrice. Energiea pentru refacerea acumulatorilor ar urma să fie transferă prin câmpul electromagnetic de la suportul de încărcare încastrat în parcări. „Cu sistemul de încărcare inductiv, şoferii pot profita de oportunităţile de reîncărcare ori de câte ori apar, fără a avea vreun fel de greutăţi. Luate împreună, un numar mare de sesiuni de încărcare scurte oferă o cantitate mai mare de energie decât o sesiune lungă”, a declarat Thomas Rohrl, expertul Continental în sistemul de încărcare inductiv. Energia transferată prin această metodă poate ajunge până la 11 kW. Încărcarea începe automat din momentul în care autovehiculul se opreşte în siguranţă, în poziţia corectă deasupra placuţei din locul de parcare. Toleranţa pentru transferul optim de energie este de 10 cm. Tehnologia dezvoltată de firma germană urmăreşte ca, pe viitor, încărcarea să se facă fără nicio intervenţie din partea şoferului. Rata de încărcare de 11 kW corespunde unui autonomii de un kilometru pentru fiecare minut de încărare.