La nivel global, în 2021, 20% dintre achiziții au avut loc online, iar până în 2025 se preconizează o creștere de 5%, conform statisticilor publicate de McKinsey pe acest subiect.
Deci, dacă te gândești să preîntâmpini trendul și să-ți dezvolți magazinul online, mai ales când ești manager la început de drum, acesta poate fi un moment potrivit. Fii atent însă la ce mituri comune există și nu le lăsa să stea în calea planurilor tale de a-ți duce businessul la nivelul următor. Descoperă, în cele ce urmează, adevărul din spatele lor.
1. Mitul „nu am suficienți bani”
În special atunci când ești la început de drum și nu ai încă o sursă stabilă de venit, tinzi să crezi tot mai mult că nu ai suficienți bani și pentru dezvoltare. Ești preocupat să „supraviețuiești” de la o lună la alta și să îți achiți facturile necesare desfășurării activității. Și asta e normal, dar nu înseamnă că nu poți să investești în creșterea businessului tău. Mai ales atunci când ai atât de multe surse de finanțare la îndemână.
Există instituții care oferă împrumuturi chiar și antreprenorilor la început de drum. Așa că, indiferent că îți dorești să investești în strategii SEO, colaborări cu influenceri sau marketing de conținut, poți să accesezi un credit în acest scop. Ca rezultat, dacă elaborezi o strategie potrivită, vei vedea o creștere a veniturilor din vânzări și îți vei consolida poziția pe piață.
-
Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, poți să apelezi la o instituție financiară nebancară (IFN) pentru a accesa un credit IMM. Suma maximă pe care o poți obține este de 1.000.000 RON, cu o perioadă de rambursare de până la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.
-
Dacă ai nevoie de mai puțin, până în 100.000 RON, îi poți obține 100% online, în timp ce pentru creditele care depășesc aceasta sumă, vei beneficia de sprijin din partea unui consultant. În ceea ce privește documentele necesare, pentru împrumuturile de până în 35.000 RON ai nevoie doar de extrasul de cont, în timp ce pentru credite mai mari, vei avea nevoie și de ultima balanță disponibilă.
-
Indiferent de valoare, dobânda este variabilă, în funcție de ROBOR la 6 luni, iar dacă într-o lună nu poți să plătești rata din cauza unui eveniment neprevăzut, poți să amâni rambursarea cu 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată până atunci.
Citește pe Antena3.roCe locuri poți să vizitezi în Maramureș dacă mergi de Crăciun sau Revelion în 2024. Cele mai frumoase obiective turistice iarna
2. Mitul succesului instantaneu
Indiferent de strategiile pe care le implementezi și de investițiile pe care le faci, este important să îți amintești că succesul instantaneu nu există, ci este doar un mit. În realitate, dezvoltarea unui magazin online de succes necesită timp, dedicare și muncă perseverentă.
De aceea, atunci când ai planuri mari cu afacerea ta, primul lucru pe care îl poți face este să setezi niște obiective realiste pe termen lung și să te concentrezi pe creșterea treptată a afacerii. Nu te descuraja dacă nu obții rezultate instantanee. Continuă să investești în magazinul tău online și să faci îmbunătățiri constant.
De exemplu, dacă obiectivul tău este să-ți crești vânzările cu 50% în următorul an, nu te îngrijora dacă în primele luni de implementare a strategiei nu observi o asemenea creștere. Monitorizează și ajustează strategia acolo unde este nevoie și concentrează-te pe imaginea de ansamblu.
3. Mitul „trebuie să știi totul”
Un alt mit comun în antreprenoriat este cel conform căruia, ca proprietar de afaceri, trebuie să știi totul.
Realitatea este alta. Este imposibil să fii expert în toate domeniile implicate în gestionarea unui magazin online. Totuși, ceea ce poți face tu este să înveți continuu și să nu eziți în a cere ajutorul specialiștilor din domenii precum marketingul sau contabilitatea.
De exemplu, pentru strategia de marketing poți să apelezi la freelanceri sau agenții care să îți ofere servicii complete, de la administrarea paginilor de social media, la optimizarea SEO a site-ului tău.
Și, în ceea ce privește contabilitatea, apelează la o companie care să te ajute cu optimizarea costurilor și să îți ofere consultanță fiscală relevantă astfel încât să optimizezi pe cât posibil veniturile și modul în care cheltuiești banii firmei.
4. Mitul „nu am timp”
Chiar dacă sarcinile unui antreprenor pot fi copleșitoare, în special atunci când ești la început de drum și nu ai o echipă de oameni care să te ajute, nu poți rata oportunități de business sau colaborări importante cu scuza că nu ai timp. Mereu există soluții la îndemână.
Ce poți face în acest sens este să stabilești un program de lucru clar și să creezi o listă cu sarcini pe care să le prioritizezi în funcție de importanță. Utilizează instrumente de productivitate, cum ar fi aplicațiile mobile și tehnicile de gestionare a timpului, cum ar fi tehnica Pomodoro, pentru a-ți gestiona timpul mai eficient. La finalul zilei, verifică lista de activități și vezi ce ți-a rămas de rezolvat pentru următoarea zi.
Dacă observi că anumite sarcini îți consumă mult timp, gândește-te la angajarea unei persoane căreia să îi delegi unele dintre sarcini sau să automatizezi anumite procese pentru a te concentra pe aspectele cheie ale afacerii tale.
5. Mitul „nu am suficientă experiență”
Nici lipsa de experiență nu te împiedică să devii un antreprenor de succes. Mai ales că știi deja: experiența se câștigă odată cu trecerea timpului și, mai ales, învățând din greșeli.
Mulți antreprenori au învățat din greșelile lor și din experiențele altora. La fel poți face și tu. Fii deschis la a învăța și a te adapta. Participă la cursuri, seminarii online sau conferințe pentru a-ți dezvolta abilitățile și cunoștințele.
Un alt lucru util pe care îl poți face este să te conectezi cu alți antreprenori online sau offline pentru a te inspira și a primi sfaturi din partea celor cu mai multă experiență. Există unii antreprenori cu zeci de ani de experiență care oferă chiar și mentorat celor aflați la început de drum. Documentează-te despre opțiunile pe care le ai la dispoziție și alege să înveți de la cei cu care consideri că împărtășești principii și valori sănătoase de business.
În concluzie, dezinformarea poate îngreuna dezvoltarea unui business online. Ca să eviți lucrul acesta, documentează-te din surse sigure și verifică informațiile din spatele fiecărei prejudecăți.