x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacerea care schimbă afaceri

0
Autor: Luciana Cocoș 01 Mar 2019 - 11:24
Afacerea care schimbă afaceri


Pentru un antreprenor aflat la început de drum, necunoscutele sunt multe și variate. De la probleme de management, la chichițe fiscale, iar orice mic impas poate dăuna chiar și celei mai ingenioase idei de business. Spun asta cei care s-au lovit de astfel de probleme şi care, astăzi, au ajuns să-i înveţe pe antreprenorii tineri, şi nu numai, ce este de făcut pentru sănătatea unei afaceri.

“Lumea afacerilor s-a schimbat atât de mult încât, fără o structură organizată, fără un plan pe următorii 10 ani care să poată fi adaptat permanent, fără o echipă puternică de specialiști, un business nu reușeşte să supraviețuiască”, spune Mihaela Tudor, fondatoarea Tudor Communication, un business în domeniul comunicării, care s-a născut din dorinţa de a ajuta alte business-uri, pe unele salvându-le chiar de la faliment.

De la televiziune, la PR

După şase ani de televiziune, Mihaela a decis să facă un pas ce avea să-i schimbe întrutotul parcursul profesional. “Faptul că nu aveam niciodată timp suficient să construiesc ceva care să dureze mai mult decât efemeritatea unei știri, m-a determinat să mă gândesc la un altfel de viitor. Decizia nu am luat-o deloc ușor, a durat aproximativ un an până să decid să pun punct. Însă, am hotărât să merg într-o direcție unde să mă văd și peste 10 ani. M-am gândit de la bun început că ce știu cel mai bine să fac este să prezint activitatea unei companii într-un mod jurnalistic”, spune tânăra antreprenoare. Se întâmpla în anul 2011. Mihaela nu a pornit la drum cu mari aşteptări. Ştia că, dacă lucrurile nu vor merge conform planurilor sale se putea întoarce oricând la meseria de jurnalist. „Am pornit totul de acasă, cu un laptop. În acea perioadă cred că aveam vreo 2.000 de lei în cont, nu mai mult, și am pornit fără să am o bază de clienți, nu am mers pe o idee sigură: gata, știu foarte bine că în următoarele x luni sunt acoperită din punct de vedere financiar. Însă, mi-am zis că dacă lucrurile nu funcționează și nu reușesc să câștig bani, atunci mă pot angaja oriunde, având în vedere experiența acumulată. Vorbind cu apropiații, și povestindu-le că am pornit în această direcție, am întâlnit foarte repede oameni care aveau nevoie de o schimbare în promovarea afacerii lor.” Iar în scurt timp avea primul client. Apoi a contactat-o o cunoștință a cărei afacere era în pragul falimentului. Atunci Mihaela a pus la punct o campanie de comunicare, astfel încât firma respectivă nu doar că a evitat falimentul, dar a crescut veniturile cu 40%, și-a achitat datoriile și a intrat pe profit. “A fost destul de ușor în primul an pentru că așteptările mele erau mici. Fiind într-o zonă de servicii, nu a fost nevoie de un anumit capital pentru a investi. Când deschizi o afacere contează foarte mult să ai o comunitate de oameni în jurul tău. În primul an am mers la extraordinar de multe evenimente, mi-am stabilit ca prioritate acest lucru, și am făcut networking din dorința de a cunoaște oameni, de a le povesti ceea ce fac eu.”

Din al doilea an de activitate lucrurile au început să meargă şi mai bine, astfel că Mihaela şi-a format o echipă de tineri profesionişti şi a închiriat un spaţiu care a devenit sediul Tudor Communication. Iar de atunci portofoliul s-a mărit şi mai mult.

Toţi banii câștigați în fiecare an i-am reinvestit pentru că nu am pornit la drum ca să mă îmbogățesc, am pornit la drum ca să fac ceva care să-mi placă, să merg la muncă cu drag în fiecare zi și să aduc valoare oamenilor cu care lucrez

Mihaela Tudor

Din greşeli se învaţă

Deşi a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 230.000 de euro şi un profit de aproape 40.000 de euro, Tudor Communication a avut şi un moment de impas. “În al 5-lea an lucrurile au început să meargă mai slab pentru că am fost nevoită să schimb o bună parte din oamenii pe care-i aveam în echipă. Acest lucru m-a afectat în privința proiectelor, a oamenilor cu care colaboram în acel moment. Când ai o echipă cu care lucrezi de aproximativ doi ani, trebuie să faci ceva ca ei să simtă că, lucrând în continuare pentru tine, vor crește și mai bine, și mai mult. Însă, fără să știi asta, fără suficientă experiență ca manager nu poți lua cele mai bune decizii pentru echipa ta, şi astfel lucrurile încep să nu mai meargă la fel de bine. La acea vreme m-am concentrat mult prea mult pe dezvoltarea firmei fără să pun la punct o organizare internă și niște proceduri foarte clare,” spune Mihaela Tudor.

Trofeu la Romanian PR Award

Trecând însă peste impedimente, şi învătând de la an la an, Tudor Communication a crescut frumos şi dinamic, fiind recompensată anul trecut cu trofeul Small Consultancy of the Year, acordat în cadrul Romanian PR Award. Firma condusă de Mihaela Tudor a ajuns astfel în topul celor mai performante agenții de PR din România, specializată în relații media și evenimente, comunicare de criză și branding personal, după numai şase ani de existență. “Dincolo de orice premiu, cred că cel mai important a fost momentul când noi am conștientizat că am schimbat viața unui om în mod absolut total. Atunci când începi să lucrezi cu cineva, pornești la drum de la un anumit nivel, iar persoana respectivă, desigur împreună cu compania sa, ajunge să devină lider de piață, în momentul acela mi-am dat seama că sigur facem foarte bine ceea ce facem, iar asta m-a impulsionat și m-a făcut să-mi doresc să fim și mai buni”, ne spune Mihaela.

În acest an, compania îşi va extinde serviciile şi în zona foto-video, dar pregăteşte şi o surpriză pe piaţa de profil, o inovaţie tehnologică. “În următorii 10 ani Tudor Communication va deveni unul din principalii jucători din piață, va oferi o soluție absolut inovativă, care va pune companiile și jurnaliștii la aceeași masă, ajutându-i să vorbească aceeași limbă. Mihaela Tudor

 

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alegerile au calmat cursul leului

Alegerile au calmat cursul leului
Leul s-a apreciat ieri, în prima zi după alegerile locale, atât față de euro și dolar, cât și în raport cu toate monedele din regiune. Cursul euro a scăzut ușor, la 4,8705 lei, după ce săptămâna trecută...

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate
În această perioadă, antreprenorii sociali pot depune cereri de sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural. În prima fază, care durează până pe 15 decembrie (ora 16.00), sunt...

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana
Consiliul Concurenţei analizează preluarea companiei Doosan IMGB SA de către SIF Banat-Crișana.  "Autoritatea de concurenţă va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii...

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2.09% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2.09% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a urcat la 2,09% pe an, de la 2,07% pe an, valoarea de ieri, arată Banca Naţională...

Mentoratul, un pas către succesul profesional

Mentoratul, un pas către succesul profesional
Studiile sociologice din ultima perioadă arată că s-a schimbat ceva în modul de a alege meseriile. Dacă în urmă cu 20 de ani cei mai mulți copii și tineri își alegeau meseriile în funcție de...

„Ferme pentru tineri”, program cu eșec anunțat

„Ferme pentru tineri”, program cu eșec anunțat
Guvernanții vor să atragă tinerii specialiști în circuitul agricol și le oferă terenuri pentru exploatare. Dar loturile avute la dispoziție ajung unui număr redus de beneficiari, iar suprafața maximă alocată...

Deficit bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului 2020

Deficit bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului 2020
Deficitul bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului, respectiv 54,77 miliarde de lei. În aceeași perioadă din 2019, acesta a fost de 4,7% din PIB, adică 49,68 miliarde de...

Ultimele zile pentru cererea de amnistie fiscală

Ultimele zile pentru cererea de amnistie fiscală
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește că termenul-limită de depunere a notificării prin care se manifestă intenția de a beneficia de măsura de restructurare a obligațiilor bugetare...

Deficit bugetar uriaș! Ministrul Florin Cîțu recunoaște dezastrul abia după alegeri

Deficit bugetar uriaș! Ministrul Florin Cîțu recunoaște dezastrul abia după alegeri
România a ajuns la un deficit bugetar uriaș în primele opt luni ale anului. 54,7 miliarde de lei, însemnând 5,18% din PIB, recunosc și cei de la Ministerul Finanțelor. Cu alte cuvinte, în momentul de față,...

Surpriză pe piața valutară: Euro a scăzut

Surpriză pe piața valutară: Euro a scăzut
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, luni, un curs de referinţă de 4,8705 lei pentru un euro, în scădere cu 0,09% faţă de nivelul de 4,8750 consemnat vineri. Dolarul a coborât cu 0,11%, la 4,1828 lei...

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie
Operatorul aerian low-cost ,Wizz Air, lansează două rute noi de la Iaşi şi Craiova spre Birmingham în Marea Britanie. Acestea vor fi operabile de la  23 şi 24 octombrie 2020. Biletele...

Trei domenii ale economiei vor rămâne stabile până la sfârșitul anului

Trei domenii ale economiei vor rămâne stabile până la sfârșitul anului
Industria, construcțiile și serviciile vor fi stabile până la sfârșitul anului, însă prețurile în comerțul cu amănuntul și în construcții vor c rește moderat, potrivit managerilor care au participat la...

Oltenia și Dobrogea, închise pentru turiștii străini

Oltenia și Dobrogea, închise pentru turiștii străini
Două regiuni din România se află pe podiumul UE la proporția mare de turiști străini în raport cu cei autohtoni. Zonele cele mai atractive pentru vizitatorii nerezidențiali sunt concentrate în sudul Europei....

Moştenirea primarilor, 100 de lei pentru fiecare român

Moştenirea primarilor, 100 de lei pentru fiecare român
Românii şi-au ales ieri, pentru următorii patru ani, noile administraţii locale. Un vot foarte important în viaţa comunităţilor, pentru că preşedinţii consiliilor judeţene, primarii şi consilierii celor...
Serviciul de email marketing furnizat de