x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacerea românească cu bijuterii din aur

0
Autor: Luciana Cocoș 05 Mar 2020 - 13:46
Afacerea românească cu bijuterii din aur TELL YOUR STORY PHOTOGRAPHY
Vezi galeria foto


Bijuteriile sunt cele mai dorite accesorii din toate timpurile. Căutate atât de femei, cât și de bărbați, acestea oferă stil, eleganță și rafinament. Când vorbim însă despre bijuteriile din aur, percepția românilor este cumva una la extreme. Pe de o parte le asociază cu vânzarea la gram în magazine sau la casele de amanet, folosind aurul ca monedă de schimb, și pe de altă parte, văd acele produse remarcabile la prețuri prohibitive, pentru care trebuie să facă mari eforturi financiare. O tânără antreprenoare a reușit să îndrepte privirile românilor către bijuterii unic și fine, ce nu se găsesc în spatele unor vitrine.

 

Simona Telteu, fondatoarea brandului IONA, și-a propus și a reușit, într-un timp foarte scurt, să facă bijuteriile din aur accesibile femeilor din România și nu numai. Pornind de la dezideratul “make gold cool again”, povestea IONA este una pur românească și a început atunci când Simona a decis să-și schimbe parcursul profesional. “După aproape 12 ani de corporate, am ales să las în urmă mediul sigur de acolo și să mă dedic antreprenoriatului în industria bijuteriilor din aur, deoarece am cunoscut mulți bijutieri extraordinari la noi în țară care au o poveste de spus. Experiența de marketing mă ajută să fac această poveste să ajungă la cât mai multe consumatoare și să le îndrept atenția spre bijuteria fină din aur, cu design, Made in RO, spune tânăra antreprenoare. Cu un puternic background în marketing și după cercetări de piață amănunțite, Simona Telteu a lansat businessul pe piață în anul 2018. Dar nu înainte de a cunoaște tainele industriei. “În 2017 am absolvit cursurile de bijuterie contemporană la Assemblage, singura școală de bijuterie de autor din București și una dintre cele mai bune din zona aceasta a Europei. Experiența de acolo m-a ajutat să înțeleg mai bine limbajul designerilor și al bijutierilor, însă implicarea mea în IONA este în primul rând ca om de business și apoi ca om de marketing într-o industrie de Fine Jewelry. Tot în urma acestor cursuri am înțeles diferențele dintre bijuteria de autor și bijuteria fină din aur. Aceasta din urmă este definită nu doar prin metalul prețios folosit sau pietrele prețioase din monturi, ci și prin calitatea finisajelor și prin aspectul lipsit de imperfecțiuni”, povestește Simona Telteu. Cercetarea de piață și testarea ideii a durat aproximativ doi ani, iar antreprenoarea a descoperit o relație complicată a româncelor cu bijuteriile din aur. Atunci a decis ca IONA să reprezinte acel suflu nou, plin de autenticitate, ce poartă amprenta maeștrilor bijutieri.

 

Bijuterii cu emoții 100% românești

 

Numele brandului este legat tot de măiestria unui român. IONA dramaturgului și poetului Marin Sorescu. “Povestea IONA este una pur românească, iar numele de brand este un nume vechi, încărcat cu simboluri și apropiat culturii noastre. Ne-a plăcut foarte tare și subtilitatea cu care Marin Sorescu îl conturează pe IONA, pescarul aflat în căutarea libertății și a cunoașterii de sine. Nici nu se putea o alegere mai bună de atât pentru că brandul IONA vorbește despre eliberarea de convenții, despre autenticitate și susținerea comunității din care facem parte”, mai povestește Simona Telteu. “Când cumperi o bijuterie IONA, de fapt cumperi o emoție pe care o transmiți mai departe. Acesta find principalul factor care ne diferențiază. Bijuteriile fine lucrate de noi sunt încărcate de simboluri, au un design unic care le încântă pe posesoare. Avem în spate o echipă grozavă de designeri talentați și de maeștri bijutieri cu care ne mândrim.” Româncele au apreciat imediat noile bijuterii, iar asta s-a văzut cel mai bine în cifrele înregistrate de afacere. “Business-ul IONA a fost primit bine de la început, reacțiile clientelor au apărut încă din primele luni de la lansare, din 2018. Clientele simt latura umană a business-ului nostru, lucru care se vede, de altfel, și prin faptul că am reușit să ne construim o comunitate frumoasă în jurul brandului. Am încheiat 2019 cu o cifră de afaceri de aproximativ 67.000 de euro și estimăm că vom depăși 100.000 de euro în 2020”, adaugă antreprenoarea care a investit în jur de 70 de mii de euro în businessul său.

 

Prețuri pentru toate buzunarele

 

Bijuteriile IONA se vând online, dar și în showroom-ul din București aflat într-o casă veche din Dorobanți. “Cele mai multe vânzări vin din online și ne bucură încrederea clientelor noastre din țară și de peste hotare. Umărim să aducem în prim plan design-ul și finețea bijuteriei din aur, acea poveste care o face să fie unică. Mizăm pe tehnologiile moderne care permit printarea 3D și personalizarea bijuteriei, inscripționarea acesteia cu mesaje cu semnificație pentru posesoare. Bijuteria fină este în primul rând emoție, este făcută să aibă un simbol sau o semnificație pentru posesoare și fix acest lucru în transmitem la IONA”, mai spune Simona. Bijuteriile au prețuri ce pornesc de la 199 de lei pentru brățările pe șnur roșu din mătase și până la 9.500 de lei, prețul unei perechi de verighete cu 36 diamante montate pe muchie. În portofoliul IONA se găsesc acum şase colecții de bijuterii din aur galben, alb și roz, inspirate din diverse domenii. Ca orice femeie, și Simona are bijuteriile preferate. „The Golden Ratio” este setul care îmi place cel mai mult, datorită simbolisticii din spate. După cum știm, raportul de aur este folosit încă din antichitate în arhitectură, arte și estetică pentru a reda proporțiile ideale. În plus, stă la baza unor opere de artă celebre, precum Mona Lisa. Din setul „The Golden Ratio”, lănțișorul la baza gâtului îmi place cel mai mult: e discret și elegant în același timp. Aș face o glumă și aș spune că am aceleași gusturi cu clientele noastre pentru că acest lănțișor este și preferatul clientelor. O altă bijuterie care stârnește pasiuni este Colierul „Amavi”, care transpune simboluri din tarot: cartea a VI-a a Îndrăgostiților, Arcana Majora. Ne-am documentat aproape trei săptămâni până să decidem ce elemente să stilizăm în design și cum s-o facem. Este o piesă elaborată, cumpărată în special de domni și oferită cadou femeilor iubite.”

Premieră pe piața din România

Antreprenoarea a înregistrat o premieră pe piața fine jewelry din România: prima colecție de bijuterii din aur cu email colorat. Colecția se numește ART NOUVEAU și combină aurul cu tehnica emailului, folosită la finalul secolului XIX pentru a da culoare bijuteriilor și a scoate în evidență forme complexe de plante, păsări și insecte. Colecția se bucură de un real succes, iar “femeile se regăsesc în imaginile pe care le folosim atât în magazinul online, cât și în rețelele de socializare”, spune Simona Telteu. Bazându-se pe vânzări exclusiv online, comunicarea este elemental cheie al businessului IONA. “Investim foarte mult în online. Promovăm autenticitatea, folosim în shooting-urile noastre un mix între femei reale (care îți pot fi prietene sau vecine de masă la o cafenea) și modele profesioniste. Iar acest lucru le ajută pe femei să se identifice în povestea brandului IONA.”

 

Brandul a prins bine în diaspora

 

Clientele sunt cele care validează munca echipei din spatele brandului. Româncele au îndrăgit imediat bijuteriile fine, așa că planurile antreprenoarei se îndreaptă către internaționalizare. “Planul nostru actual este să creștem pe piața din România păstrând aceeași comunicare umană cu clientele și același nivel de customer care. În același timp, datorită solicitărilor mari primite din diaspora românească, ne-am propus ca în 2020 să ne concentrăm mai mult eforturile în internațional, prin lansarea unei platforme online dedicate clientelor din afara României”, dezvăluie fondatoarea brandului

Brandul IONA și-a propus să facă bijuteriile fine din aur mai accesibile femeilor din România și, mai nou, din diaspora românească. Bijuteriile IONA sunt accesibile prin prețurile practicate raportate la design-ul unic și modern, dar și prin prezența lor în online, fiind livrate româncelor direct la birou sau acasă.

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

7 bănci din România vor să implementeze sistemul de plăți instant Transfond

7 bănci din România vor să implementeze sistemul de plăți instant Transfond
Șapte bănci din România vor să participe la sistemul de plăți instant Transfond, potrivit directorului Transfond, Ionel Dumitru.  "Pentru plăţi instant există un interes la un număr de bănci....

Pandemia a crescut interesul românilor pentru asigurările de sănătate, de locuințe și de viață

Pandemia a crescut interesul românilor pentru asigurările de sănătate, de locuințe și de viață
Pandemia generată de COVID-19 a produs modificări în percepția românilor asupra riscurilor și, drept consecință, a crescut interesul pentru protecția prin asigurare. În acest sens, cea mai mare creștere a...

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe
Circa 42% dintre români au declarat că le-a crescut interesul pentru asigurările de sănătate datorită pandemiei de COVID-19. Totodată, aceștia și-au îndreptat atenția și către asigurările de viață...

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului
Viitorul post pandemie implică un efort susținut de a implementa în continuare cele mai potrivite măsuri care protejează colectivul la locul de muncă. Fie că este vorba de cele sanitare sau operaționale, un...

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads
Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii de...

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar
Noi ce vom mânca în viitor? Este întrebarea care preocupă societatea actuală.  Resursele limitate, poluarea, creșterea populatiei si incidența bolilor metabolice au adus în analiză transformarea sistemului...

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021
Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a crescut în mai 2021 cu 0,9% în luna mai 2021, comparativ cu luna aprilie 2021, respectiv 0,4% în termeni reali, ajungând la 296,269...

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea
Banca Naţională a României (BNR) nu vrea să să stimuleze excesiv împrumuturile pentru că acest lucru ar duce la creșterea alarmantă a creditelor neperformante și la pierderea încrederii între clienți...

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021
Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021, până la 160,879 miliarde lei. În raport cu luna mai 2020, acesta a crescut cu 18,1 la sută (13,9 la sută în termeni re...

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic
Aproximativ 27.000 de persoane fizice s-au înscris în Programul Rabla Clasic 2021. La Rabla Plus sunt peste 4.550 de solicitanţi, transmite Administraţia Fondului pentru Mediu...

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 
Galerie Foto Aflat în pericol să se trezească că o nouă procedură de infringement pe tema calității aerului, Guvernul Cîțu reacționează și pregătește majorarea substanțială a amenzilor care vor fi aplicate...

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an
Scăderile înregistrate de Bitcoin au continuat şi marţi, în contextul în care cea mai valoroasă criptomonedă la nivel mondial a atins cel mai slab nivel din ianuarie. Moneda a suferit un declin de 9,25% în...

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru
Oricât de bun ar fi produsul tău și indiferent cât de strălucită ar fi o idee, dacă nu există oameni interesați care să cumpere ceea ce vinzi ori să investească în proiectul tău, afacerea va eșua....

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”
WinMasters este unul dintre cei mai cunoscuți operatori de jocuri de noroc din România. De-a lungul anilor de activitate, compania a acumulat foarte multă experiență, care se resimte în calitatea serviciilor, dar...

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat societatea Distribuţie Energie Electrică România (DEER) cu 155.000 de lei pentru nerespectarea legislației privitoare la racordarea...
Serviciul de email marketing furnizat de